• jooohannae

Snälla hjälp, 11 månaders bebis orolig sömn

Hej,

Jag har en dotter på som är 11 månader. Hennes sömn har alltid gått i perioder men nu på sista tiden så har hon varit väldigt orolig på nätterna.
    Hon somnar själv i egen säng runt 19:30-20:00, vaknar runt 21:00 men somnar om igen när hon får nappen. Sedan sover hon  några timmar och vaknar igen någon gång runt 23:00-02:00 och då är hon jätte orolig, då kan vi inte få henne att somna om i egen säng och då kommer hon till vår säng. Då rör hon sig hela tiden, vänder och vrider sig, från mage till rygg ect ect. Jag menar verkligen hela tiden att man är ibland rädd att hon snurrar ur sängen. Detta gör att en annan inte får alls mycket sömn.

Vad ska man göra? Försöker att lugna henne, hålla hennes händer, klappa huvudet men inget fungerar. Hjälp!

Är det en fas dom går igenom och är det någon annan som känner igen detta?

• Svar på tråden Snälla hjälp, 11 månaders bebis orolig sömn
  • petra11

Har precis samma problem med vår 11 månaders. Hon har alltid sovit dåligt och oroligt men nu är det väldigt jobbigt!

• Freddy73

Samma sak med mina tvillingar. Läste idag i "Trotsboken" att det antagligen är det sjunde och sista utvecklingssprånget under deras första levnadsår.

Svar på tråden Snälla hjälp, 11 månaders bebis orolig sömn