• Anonym (Villinte)

Han lämnar mig om jag behåller barnet

Är gravid i v.12 och min sambo vägrar ha kvar barnet och hotar med att lämna mig och aldrig vara en del av barnets liv om jag behåller det. Jag får inget svar direkt ifrån honom om varför han inte vill ha det, vi har inte använt skydd någon utav oss och han har varit medveten om att jag velat ha barn. Detta var dock inte planerat.
    Jag pratar mes vänner och familj som säger att han inte kan tvinga mig att ta bort det utan att han väljer om han vill vara delaktig, men samtidigt så vill jag inte tvinga på han "ett jävla barn" som han så vackert uttrycker det.
    Jag klarar faktiskt inte av en abort till, och jag mår så fruktansvärt illa av det här. Sover inget, äter inget, gråter och ligger i sängen.
    Jag vet inte vad jag ska göra :(

• Svar på tråden Han lämnar mig om jag behåller barnet
  • Anonym (.)

Gör ingen abort om du känner så. Du och barnet kommer att klara er utmärkt även om han sviker er.

Vad oerhört lågt av honom att utgå från att du skulle göra abort, istället för att använda preventivmedel.

• Anonym (!)

jadu. Behåll barnet o förbered dig på att vara ensamstående förälder. Ser inte hur du ska kunna stanna kvar hos honom även om du genomför aborten. Har han inte använt skydd så får han faktiskt skylla sig själv.

• Anonym (hej!)

Va jobbigt TS. Jag tänker inte ge råd som säger gör så eller så. Däremot tänker jag ställa lite frågor som du ska fundera på.

1) Hur gärna vill du ha barnet?
    2) Är du beredd att vara ensamstående med heltidsansvar?
    3) Är du beredd att leva resten av ditt utan din sambo?
    4) Om inte han vill ha barn nu, när eller kommer han att vilja ha barn någon gång?
    5) Hur ser din livssituation ut? Är du närmare 40 och eller har du råd att vänta med att skaffa barn?

Det är bara du som har de här svaren. 

• Lajkie

Även om du gör abort - kan du stanna hos honom då? Kommer du kunna trivas med honom och eventuellt skaffa barn i framtiden?
    Om svaret är nej, så kan du lika gärna låta honom gå och behålla barnet.
    Om man ser ut barnets perspektiv dock så vet jag inte vad som är rätt, att leva resten av livet oönskad från sin pappa... Vet inte om moderns kärlek täcker upp det.
    Svår sits du hamnat i.
    Vilket jävla as till karl rent ut sagt.

• Anonym (Respekt)

Respekten måste gå åt båda håll. Du respektera honom flör hans känslor, han för dina. Vill du behålla barnet gör det men förstå också att han inte vill ha det.

• amanda h

Vad du än väljer att göra så kan du ju inte stanna kvar hos den här mannen. Jag tycker att du ska behålla!

• Anonym (åäö)
    Anonym (!) skrev 2013-06-10 09:56:13 följande:
    jadu. Ser inte hur du ska kunna stanna kvar hos honom även om du genomför aborten.

Instämmer! Antingen väljer du abort, med resultatet att du förlorar både karl och barn. För inte kan du vara tillsammans med någon som tvingar dig till något du inte vill?

Eller så föder du barnet och accepterar att du uppfostrar hen själv. Du kan, och ska, inte tvinga mannen att vara delaktig i något han inte vill. Dvs inte i efterhand vara bitter över att (om han inte ångrar sig) du blir en ensamstående förälder.
  • Vivantar

Tar jag bort det här, kommer jag att hata min sambo för resten av mitt liv för att han tvingade mig att göra abort. Jag kommer inte att kunna stanna hos han efteråt.
    Nej jag är inte närmare 40, jag är 24 år och vill ha det här barnet. Annars hade jag inte reagerat så här! Jag älskar barn och tanken på att jag bär på mitt eget är obeskrivlig.
    Att han nu sitter och säger att jag satt mig i den här situationen själv och att jag inte kommer att kunna ge det här barnet någonting om jag blir ensamstående sårar mig något så hemskt. Han är så elak nu! Säger de mest sårande saker.
    Jag kan ge detta barn allt det behöver och mer därtill, jag kommer bli en underbar mamma och jag kommer älska mitt barn över allt annat !

• Anonym (hej!)
    Vivantar skrev 2013-06-10 10:11:25 följande:
    Tar jag bort det här, kommer jag att hata min sambo för resten av mitt liv för att han tvingade mig att göra abort. Jag kommer inte att kunna stanna hos han efteråt.
    Nej jag är inte närmare 40, jag är 24 år och vill ha det här barnet. Annars hade jag inte reagerat så här! Jag älskar barn och tanken på att jag bär på mitt eget är obeskrivlig.
    Att han nu sitter och säger att jag satt mig i den här situationen själv och att jag inte kommer att kunna ge det här barnet någonting om jag blir ensamstående sårar mig något så hemskt. Han är så elak nu! Säger de mest sårande saker.
    Jag kan ge detta barn allt det behöver och mer därtill, jag kommer bli en underbar mamma och jag kommer älska mitt barn över allt annat !
    Antar att du är TS. Då vet du vad du ska göra. 
Svar på tråden Han lämnar mig om jag behåller barnet