• Anonym (Snurrig)

Blir elak när han är full

Hej. Jag mår så dåligt över detta. Jag och min sambo har ett jätte bra förhållande. Älskar honom mer än allt. Och han är hur underbar som helst vi har snart varit tillsammans i ett halvår. Och jag känner att han är den rätta för mig. Och vi har diskuterat barn och sådant. Det är nått vi båda vill.

Men jag har märkt att han blir en helt annan människa när han är full. Då menar jag för full. Det har gått till det stadiet att jag inte vill han ska dricka sig full. Han skadar mig inte. Inte något. Det är mer att han blir stöddig, sur och grinig. Han kommer med elaka kommentarer och är helt nonchalant. Lite fjortis och skiter i allt man säger.. Igår jobbade jag hela kvällen och han va ute med mina jobbarkompisar och vi hade bestämt att jag skulle komma dit efter att jag slutat. Jag har då hans nycklar också. Han ringer och säger att han är på mcdonalds och ska hem. Är tyken och bestämt. Jag själv som slitit hela dagen ville ta en öl med mina jobbakompisar och han vägrar komma förbi och hämta sina nycklar. Och det är gångavstånd. Vi ser mcdonalds från uteserverigen. Men han är helt bestämd att han inte tänker komma förbi utan han sla hem. Oavsett om han har nycklar eller inte. Sen ringer min kollega till honom och ber honom komma och då säger han att han ska det. Sen drog han hem ändå. Ringee honom och då är han tyken och börjar säga att jag är sur och grinig och lägger skulden på mig. Jag går då hem. Och mötee upp honom hemma. Skäller ut honom. Och han börjar då prata om att han inte förstår varför han alltid blir elak när han är full. Och vi pratade ut och han sa att han skulle ta kontakt med någon att prata med. Vilket jag tycker låter som en bra ide. Han har ett stort bagage (vad jag förstod utav allt han berättade igår) från sitt förra förhållande. Och jag tror att hans beteende när han är full har mycket med det att göra. Och tycker han borde lasta av allt han bär på hos någon psykolog. Vad ska jag göra? Mår så dåligt över detta. Att se att han förändras så när han är full.. Han är världens bästa pojkvän annars..
    Behövde prata av mig
    Någon annan som haft samma problem och löst det på något sätt?
    Tack på förhand!

//
    Förvirrade flickvännen

Svar på tråden Blir elak när han är full