Olika storlekar på pupillerna på min 1-åring. Hjärntumör?
Hej! Behöver några lugnande ord från nån som varit i samma sits. För ca 3 månader sen var vi o mätte och vägde på bvc, där visade de sig att J,s huvud inte vuxit något på 1 mån. Blev då kallad till skallröntgen för att kolla om fontanellen redan vuxit ihop. Men som tur var så såg allt bra ut där. Huvudet ha nu vuxit 1cm. Men i samband med detta så träffade vi även läkaren på bvc och hon började lysa i J,s ögon och tycker då att hon inte följer ljuset som man ska. Så då blir vi kallade till ögonmottagningen på KS, där J får droppar i ögonen för att vidga pupillerna, läkaren upptäcker att de är olika stora, men eftersom J blev så traumatiserad efter skallröntgen då vi var 3 vuxna som fick tvångshålla henne ner på britsen, (i efterhand kan man ju undra varför hon nte fick något lugnande), så vägrar hon att ögonläkaren varken får titta el röra henne. Alltså blir det ingen undersökning i ögonen där och då. Nu har vi fått en kallesle igen till ögonläakren på KS där droppar ska i, och sen undersökning, denna gång ska hon få lugnande. Men till saken då, jag är såå orolig efter att nu har googlat och läst om olika storlekar på pupillerna och vad det kan innebära. Det som nu har etsats sig fast hos mig är då att det kan bero på hjärntumör el skallskada. Snälla ni som varit med om detta, olika storlekar på pupillerna på era barn, kom med nått lugnande till mig.