• ZZ12

Kan ni rekommendera Pognae?

Hej!

Funderar på en Pognae. Jag är 175 cm och väger 90 kg, funkar den bra då?

Undrar också om man kan använda Pognae nu för 6 veckor gammal bebis?  Det är väl inget spädbarnsinlägg till Pognae??

Tacksam för alla tips!! Och även om du rekommenderar annan sele!

• Svar på tråden Kan ni rekommendera Pognae?
  • Sous

Jag har en pognae. Den passar både mig (168 cm, 57 kg) och maken (193 cm 95 kg) så den går bra att ställa in. Jag skulle inte ha en bebis som inte är stabil i nacken i en sele alls, oavsett spädbarnsinlägg. Kör trikåsjal isf. Rekommenderar iaf Pognaen! Har använt den massor!

• ZZ12
    Sous skrev 2013-06-12 16:29:34 följande:
    Jag har en pognae. Den passar både mig (168 cm, 57 kg) och maken (193 cm 95 kg) så den går bra att ställa in. Jag skulle inte ha en bebis som inte är stabil i nacken i en sele alls, oavsett spädbarnsinlägg. Kör trikåsjal isf. Rekommenderar iaf Pognaen! Har använt den massor!
    Toppen tack!!

Fler erfarenheter mottages tacksamt!

• vincere

Har just fått hem en pognae och har testat den som hastigast, sitter jätteskönt, brett å vadderat höftbälte som ger bra stöd, samt bra vadderade axelremmar. Snygg o smidig, lätt att sätta på vilket jag inte hade förväntat mig.. Jag provade en babybjörn till min första, och den ratades direkt! Min son är två veckor bara så kommer nog använda den mer flitigt med tiden.. Överkomligt pris dessutom :)

Är 172 cm o 60 kg förresten. 

Sen har jag en fråga, om någon kan svara på det, när man använder spädbarnsinlägget, hur ska benen/fotterna vara på barnet? Min lille hade benen/fötterna mot min mage, men tyckte det såg som obekvämt ut, som att dom kläms? Eller?

• Flickan och kråkan
    vincere skrev 2013-06-19 13:03:46 följande:
    Har just fått hem en pognae och har testat den som hastigast, sitter jätteskönt, brett å vadderat höftbälte som ger bra stöd, samt bra vadderade axelremmar. Snygg o smidig, lätt att sätta på vilket jag inte hade förväntat mig.. Jag provade en babybjörn till min första, och den ratades direkt! Min son är två veckor bara så kommer nog använda den mer flitigt med tiden.. Överkomligt pris dessutom :)

Är 172 cm o 60 kg förresten. 

Sen har jag en fråga, om någon kan svara på det, när man använder spädbarnsinlägget, hur ska benen/fotterna vara på barnet? Min lille hade benen/fötterna mot min mage, men tyckte det såg som obekvämt ut, som att dom kläms? Eller?
    Pognaes och ergos spädbarnsinlägg samt sele är nästan identisk. Här har du en bra instruktionsvideo för ergon och ergons spädbarnsinlägg.

• vincere
    Flickan och kråkan skrev 2013-06-19 16:52:57 följande:
    Pognaes och ergos spädbarnsinlägg samt sele är nästan identisk. Här har du en bra instruktionsvideo för ergon och ergons spädbarnsinlägg.

" rel="nofollow" target="_blank">

Åh tack så mycket ! :)
  • ZZ12

Hur gamla var era barn när ni började anv selen?

• ZZ12
    ZZ12 skrev 2013-08-12 13:46:39 följande:
    Dvs anv utan "insatsen"?
  • Flickan och kråkan
    ZZ12 skrev 2013-08-12 13:46:39 följande:
    Nu har jag inte just den, men ett par andra. Vanligtvis brukar de växa ur inlägget i de ergonomiska bärselarna runt 3 månader (på ett ungefär). Man ska ta bort inlägget så fort barnets ben är tillräckligt långa för att barnets knäveck når ut till kanterna på den ordinarie sittytan. Har du en långbening så kan du alltså ta bort det tidigare än om du har en kortbening .
  • daimstrut

Jag har en Pognae, den funkar bra. Jag är 1,72 och väger 70 kg. Funkar även för pappan som är 1,83 och 95 kg muskler

• daimstrut

Började använda den runt 3 månader till min relativt stora gosse, 4 kg vid födseln.

• vincere

Nu har jag även testat den en längre tid, gått i skogen ett par timmar. Inte en tillstymmelse till ont i varken rygg eller axlar. Vilket jag fort fick av babybjörn. 

SÅ jävla nöjd! 

• ZZ12

Hur länge anv ni inlägget (infant insert)?? Dvs när började ni anv Pognae utan det??

• vincere

Jag har börjat bära utan inlägg, ibland, och han är nu tre månader. Ska jag gå längre har jag inlägg, men kortare stunder går utmärkt utan inlägg. Beror nog på hur långa ben barnet har, läs #9 :) 

Svar på tråden Kan ni rekommendera Pognae?