Tror inte min 6-månaders får i sig tillräckligt
Har en 6 månaders som helammas. Jag har misstänkt ett tag att jag kanske inte har tillräckligt med mjölk då 1. Han äter varannan timme nästan dygnet runt 2. Han har endast gått upp 45 g de senaste två månaderna.
Nu är detta ingen liten kille för han väger idag 9280 g.
I lördags lämnade jag sonen hemma för första gången själv med pappan hela dagen då jag skulle på möhippa. Från början skulle han följt med då jag inte äger en pump men fick låna en och pumpade på fredagen+amma och fick endast ut max 100 ml på båda brösten tillsammans. På lördagen när jag var iväg så pumpade jag också och lämnade av och då fick jag ut max 70 ml. Trodde att produktionen hade ökat iom att jag både pumpa och amma dagen innan men icke.
Vi har börjat med smakportioner och gröt lite smått men inget intresserar sonen så vi ligger lite lågt.
Nu min fundering. Jag tror att han inte blir mätt och hur ska jag göra för att öka produktionen?? Han äter typ varannan timme (får äta när han vill typ) men vill bara ligga vid bröstet i max 5 min. Jag vill helst inte börja med ersättning då jag tycker det känns onödigt när ändå den "riktiga" maten snart ska vara huvudföda. Eller är det till att ge honom ersättning istället?
Jag har inte "tid" att amma oftare då jag har en femåring och en tvååring samt två tonåringar hemma också på heltid som kräver sitt.
Tips? Både med amningen och hur vi får sonen att bli intresserad av mat och inte klökas och kräka. Har aldrig haft detta problemet tidigare....