Inflammerad talgkörtel i fyra månader?
Fick för några månader sedan en inflammerad talgkörtel på undersidan av min penis. Inte jättestor, men den kändes och syntes tydligt. Kontaktade sjukvården, som inte ville göra nåt, utan jag skulle bara vänta ut det, vilket jag inte ville. Gjorde små snitt i den tre-fyra gånger, och någon gång kom det ganska mycket var (eller vad det nu är), de andra gångerna mest blodblandat var. Var noga med att desinfektera, så det blev aldrig mer infekterat.
Under någon vecka efter senaste snittet - när det enligt mig hade läkt - hade jag en liten bomullstuss fuktad med alsolsprit på bölden någon timme/dag. Jag vet inte riktigt om detta drog ut något var, men bölden förminskades mycket upp till runt två månader efter att det uppstod.
Problemet är att något fortfarande är kvar i/under huden. Det buktar ut och känns ytterst lite för det mesta, men synd väldigt tydligt. Röd/brund färg. Det är en fläck på ca 3x3-4mm nu, och den är väldigt störande för mig. Den verkar inte heller ha förmiskats senaste två månaderna. Den är inte heller längre rund som en finne/böld, utan går ned i mitten (kanske där jag skurit),
Det sticker/kliar även där bölden är/var några gånger om dagen.
Jag tycker att jag väntat tillräckligt länge nu. Det är något som jag tänker på flera gånger om dagen och som jag våndas över, så det är helt klart ett problem för mig.
Frågor:
Varför försvinner det sista av den inte?
Kommer det försvinna av sig själv, eller är det varrester eller något som kroppen inte längre försöker göra sig av med?
Vad kan jag göra, annat än vänta? Det går inte att hålla i den nu som i början, så det är svårt att skära mer.