• Anonym (TS)

Utslag! Någon som känner igen detta?

Haft ett utslag nu mer eller mindre i 2 veckor, idag började det blomma upp igen, det kliar så jag blir galen.
    Har även lite i nacken samt på bröstet. 
    Någon som vet vad det är?

Kan det vara värmeutslag? (aldrig haft förr) men det ända jag kan tänka mig. Inte allergisk mot något. Tänkte som så att det ligget precis i det "vecket" på halsen och där kanske blir varmt, sen spridit sig.

• Svar på tråden Utslag! Någon som känner igen detta?
  • Kerubmamman

Har du haft nåt halsband? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (TS)

Nej, jag använder i princip aldrig halsband. =/ 

• Anonym (Ssk)

Soleksem eller värmeutslag ser det ut som undvik direkt solljus ett tag och smörj in dej ! Det kommer att försvinna!

• Anonym (TS)
    Anonym (Ssk) skrev 2013-06-10 23:02:26 följande:
    Soleksem eller värmeutslag ser det ut som undvik direkt solljus ett tag och smörj in dej ! Det kommer att försvinna!
    Tack :)  Någon speciell salva? Nu när jag tänker efter så blev klådan och utslaget värre efter att ha suttit ute och solat 2 timmar. 
  • jagälskarallaminabarn

Jag skulle rekommendera kylbalsam, har använt ett som jag tror heter Ice Power och finns på en del Apotek, köpte det på Apotek Hjärtat för egen del. Fråga på Apoteket om det kan hjälpa med hydrokortison, är osäker på det. Undvik sol genom att helst ha något klädesplagg över, alternativt kör med parfymfri solkräm med hög solskyddsfaktor och skydd för både UVA och UVB. Är inte sjukvårdsutbildad men dottern har haft värmeutslag. Lycka till!

• Anonym (TS)
    jagälskarallaminabarn skrev 2013-06-12 14:57:40 följande:
    Jag skulle rekommendera kylbalsam, har använt ett som jag tror heter Ice Power och finns på en del Apotek, köpte det på Apotek Hjärtat för egen del. Fråga på Apoteket om det kan hjälpa med hydrokortison, är osäker på det. Undvik sol genom att helst ha något klädesplagg över, alternativt kör med parfymfri solkräm med hög solskyddsfaktor och skydd för både UVA och UVB. Är inte sjukvårdsutbildad men dottern har haft värmeutslag. Lycka till!
    Tack :)
Svar på tråden Utslag! Någon som känner igen detta?