• Noonaamy

Blivande Barn namn

Hejsan, jag och min pojkvän ska få barn nu i höst och jag undrar vad ni tycker om dessa namn. Arså är de konstiga eller så.. Låt oss börja! 

Flicka: 
    Angelique 
    Anastasia 
    Amelia
    Eleonor

Pojke:
    Andrew
    Ryan
    Alexei 
    Brandon
    Kay

• Svar på tråden Blivande Barn namn
  • caaroline

Dom är absolut inte konstiga, jag tycker att dom alla var väldigt fina men dock inget jag skulle döpa mitt barn till då vi har ganska olika "smak" på namn. Men skulle jag välja ett tjej och ett pojknamn av dessa så skulle de bli Amelia och Brandon.

• EllisBell

Är ni ifrån ett engelskspråkigt land? Andrew Svensson är ju inte jättesnyggt....

• Tirem

Eleonor var fint, resten ligger mig inte varmt om hjärtat tyvärr... Särskilt inte pojknamnen.

• Linaaa87

Väldigt fina namn, men själv Tycker ja de e lite för mycket engelskt över de, risken e att andra barn och vuxna har svårt att uttala namnen rätt, ex att Andrew uttalas Andrev, som de stavas. Engelska namn som även funkar på svenska tycker ja e superfina, ex en kompis dotter heter Holly. Melanie funkar också fint! Pojknamn ex Kian, Brian.

• EllisBell

Linaas87: Hur uttalas Brian?

• Noonaamy

Våran barn skulle inte heta Svensson i efternamn eftersom bebisens far heter inte så. Och ja jag vet. Mycket engelska namn. Jag tycker engelska namn är eleganta och jag vill aldrig döpa mitt barn till ett normalt namn här i sverige till exempel: thilde, molly,  tova och mer. 

• Dixie

Eleonor och Amelia är ok, övriga hade jag inte valt....

• fluu

Amelie är rätt fint egentligen,men så förknippat med vidriga tant Amelia så jag kan inte med det. Eleonor,eller ännu hellre Eleonora,är fint,klassiskt och aldrig fel. Lär bli smeknamn på det,men jag kan inte se några fula smeknamn som är uppenbara.

Resen av av namnen var inte i min smak...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Blivande Barn namn