• Isbit

Poolskydd

Jag har en pool (ovanmark som man tar ner på hösten) och tillhörande poolskydd.
    Poolskyddet är ju i stort sett en presenning med några hål i.
    Den funkar ju jättebra ...TILLS man ska dra av det.
    Hur hårt man än drar på varsin sida så åker ju poolskyddet ner i vattnet o på slutet är det så tungt av vatten att allt skräp åker ner i vattnet innan man får av det

Hur fasen gör man???

• Svar på tråden Poolskydd
  • Isbit

ingen som har pool med poolskydd?

• skogstjejen19

Jag gav upp det där med poolskydd, sjukt irriterande när allt hamnade i poolen iallafall, så nu struntar vi i skyddet. Plus att skyddet gick sönder så fort det regnade mer än 2 mm.

• sötare
    skogstjejen19 skrev 2013-06-11 15:18:54 följande:
    Jag gav upp det där med poolskydd, sjukt irriterande när allt hamnade i poolen iallafall, så nu struntar vi i skyddet. Plus att skyddet gick sönder så fort det regnade mer än 2 mm.
    har ni poolen inhägnad på annat sätt? annars får du hoppas att du inte blir anmäld ,, är lag på  någon typ av skydd på poolen
  • skogstjejen19

Vi har poolen inne på våran gård med staket och låsbar grind.

Sen poolskyddet som är till poolen är en ren livsfara om man trillar i och skyddet är där, tunn plast som man lätt trasslar in sig i sen är det kört...

• Isbit
    sötare skrev 2013-06-11 15:24:56 följande:
    har ni poolen inhägnad på annat sätt? annars får du hoppas att du inte blir anmäld ,, är lag på  någon typ av skydd på poolen
    Ja så klart jag har men det var inte frågan
  • Isbit
    skogstjejen19 skrev 2013-06-11 15:33:37 följande:

Sen poolskyddet som är till poolen är en ren livsfara om man trillar i och skyddet är där, tunn plast som man lätt trasslar in sig i sen är det kört...
    poolskyddet har jag för att hindra skräp.
    poolen är inne på våran bakgård med straket runt hela gården. poolen är så pass hög att våra ungar inte når upp att ens titta i o stegen tar vi undan.

• skogstjejen19

Jag tycker att poolskyddet inte hindrar skräpet eftersom skyddet sjunker när man tar av det och skräpet ligger i poolen iallafall.

• sötare
    skogstjejen19 skrev 2013-06-11 15:33:37 följande:

HMM det kan jag hålla med om att vissa skydd e mer farligt än att vara utan 
  • sötare
    Isbit skrev 2013-06-11 16:29:08 följande:
    Ja så klart jag har men det var inte frågan
    jag vet det men precis som alla trådar så kommer det alltid avstickare som är relaterade till ursprungsfrågan Flört
  • Isbit

Så det är inte bara jag som inte kan dra av poolskyddet utan att allt skräp hamnar i poolen då

• KaSaM

Vi har samma bekymmer, skräp hamnar i poolen men som tur är bara mindre mängder då vi inte har träd eller buskar i direkt närhet.

Svar på tråden Poolskydd