• Knasbollen81

Snuttig bebis vägrar napp

Hej! Mitt första barn som är 9 veckor. Har haft och har problem med magen (inte kolik) men gaser och hårda fisar/pruttar. Fick rådet på BVC att inte amma så ofta vilket går ganska bra. Nu till problemet: han vägrar napp och är så fruktansvärt snuttig och har ett otroligt sugbehov. Kan precis ha ammat honom i en halvtimme/timme och rapar honom. 10 minuter efter det vill han suga igen. Har då testat att ge bröstet vilket slutar med att han kräks eller blir arg för det är inte mat han vill ha. Problemet med nappar är att han kväljs.... Testat de flesta sorter......... . Tips och råd någon?! Vill inte ha en sådan ledsen bebis som har svårt att komma till ro

• Svar på tråden Snuttig bebis vägrar napp
  • SuzR

Min dotter var likadan! Hon tog inte napp förrän hon var 4 månader. Har inget riktigt tips, jag bet ihop och ammade och fyllde på med ersättning så brösten fick vila...

• lovea01

Prova blanda lite vatten med lite socker i och doppa nappen där i, försök sedan se om bebisen tar den och prova så ett tag. Det funkade för oss.

• Knasbollen81

Ja det där med brösten är ett problem- vågar dock inte ersättning nu när han äntligen börjar bli bra i magen..... Ska testa det där med nappen.

• KLAJSHUH

Ha lite bröstmjölk på nappen, ha den innanför bh:n så den är varm när du ger den. Prova olika nappar, olika stl. Japp, det är de råd jag kan komma på..

Min tog aldrig napp. Jag accepterade läget och agerade napp i över 11 månader. Han är nu 1 år och jag är äntligen fri. ; ) Haha.

• Lily38

Min son vägrade oxå napp men han fick bröstet när han ville, han kräktes lite då o då men jag ammade på. Gav även Sempers magdroppar som hade bra effekt på hans mage. Han lärde sig tillslut att tutta utan att få mjölk o då blev det mkt bättre.

• nozpa

Snutta på ditt lillfinger kanske? Svårt om han vill snutta konstant såklart. Men annars kan lillfingret fungera. Min minsta tar inte heller napp, men lillfingret fungerar.

• Sölve

Ingen av mina två har tagit napp. De fick snutta på bröstet och lära sig att göra det utan att det kom mjölk. 
    Visst, man sitter ju där man sitter ett halvår-år, men sedan är det riktigt skönt att ha nappfria barn.

• Knasbollen81

Nja det är ju inte amma han vill heller då han blir tvärarg om jag försöker ge när han är mätt/full i magen! Ska testa lillfingret Han har iofs börjat hitta sina händer och tror jag hellre vill att han tar napp än tummen

• Petra 334

Testa att " knacka" på nappen med fingrarna när han har den i munnen. Ända sätter här hemma att få våran 6 veckors kille att ta nappen.

• Mamacita

Vi använder Esska nappar då sugdelen inte är lika lång, kanske kan hjälpa om han får kväljningar? Sedan när min dotter var liten så vinklade vi nappen lite uppåt mot gommen om vår lilla bara ville skrika och inte ville ha mat, det underlättade för henne att få grepp i alla fall :)

• MissEofc

Vi köpte en mininapp på Apoteket till dotra, mam 0-2 månader. Dom funkade asbra! :)

• Knasbollen81

Testat Mam mininappar-han kväljs.... Den som fungerar bäst är en Latex napp men har bara hittat med stora sugdelar

Svar på tråden Snuttig bebis vägrar napp