Hur "ska"/borde ett förhållande va efter ca 10 år?
Hej!
Ni som varit tillsammans länge, hur ser era förhållanden ut?
Kramar ni varandra varje dag, kysser ni varandra regelbundet? Är ni likadana som i början?
Är det normalt att ett förhållande förändras och att närhet inte är lika viktigt längre fram?
Hur gör ni för att uppehålla kärleken efter många år?
Ja, som ni kanske förstår är mitt förhållande verkligen inte som i början. Min sambo har inget stort behov av närhet, vilket jag däremot på senare tid har kunnat acceptera att jag har. Jag har tidigare försökt stänga in mina känslor, och förstås varit mer som han då. Dvs inte velat kramas nästan alls, kyssar - ja vad är det?
Jag har börjat fundera väldigt mycket under de senaste månaderna på om det är jag som har för höga krav, eller om det ska va mer neutralt efter 10 år. Jag har ju ingen erfarenhet av så långa förhållanden..
Jag vill ha några kramar varje dag, ja en puss/kyss då som då vore också skoj.
Lite vardagsromantik vore inte heller fel.. men det kan jag ju själv också påverka förstås.
Min sambo verkar inte ha nåt som helst behov av närhet eller romantik. Jag har i o för sig berättat för honom för ett tag sen att jag funderar på att gå min egen väg om detta inte förbättras.. och lite har han nog försökt sedan dess!
Men jag vet inte, han är ju annars en fin människa, och skulle bli en bra pappa till våra barn. (Som kan komma när som helst, min mens är sen).
Jag kanske har för höga förväntningar/krav!? Hur ser era förhållanden ut?
Största problemet är nog det att jag har chattat med en kille på nätet som jag ett tag trodde jag höll på att bli kär i, och det var då som jag började längta efter romantik, förälskelse o närhet.. och då som jag började fundera om vårt förhållande är som det ska, eller om det har runnit ut i sanden o borde avslutas..
Jag vet att man måste jobba på sitt förhållande, och jag är beredd att göra det också.. men vill gärna höra hur ni andra har det!