• Prego75

Problem med e-mailkonton i Outlook. Hjälp.

Vi har bredband från Bredbandsbolaget och har så haft i 2 år. Vi har fyra e-mailadresser kopplade till vårt abbonemang. Den ena är originaladressen som är knuten till vår kund-id hos BBB. De andra har vi skapat i efterhand.

Vi kan läsa och skicka mail via BBBs webmail. Men när jag vill koppla e-postkontona till Outlook fungerar det inte trots att det tidgare fungerat utmärkt. Bara ett konto fungerar - de övriga tre får jag felmeddelande på "Severn hittades med svarar inte. Kontrollera port- och SSL-inställningar". Saken är den att port- och SSL-inställninagrna är desamma för det konto som funkar, som för de andra. Jag är också 100% säker på att användarnamn och lösenord stämmer (eftersom jag dels kan logga in på webmailen, och dels fått uppgifterna kollade av BBB).

Hur kommer det sig att ett konto fungerar och att port-och SSL-inställninagrna stämmer (default) där?

Jag har även stängt av brandvägg och antivirusprogram för att försäkra mig om att det inte är dessa som spökar.

GAH... jag blir galen! Jag har testat flera gånger under en månads tid, så det beror inte heller på något tillfälligt serverfel.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-29 11:06:13:
    Och ja, jag har kontaktat supporten, men de säger att de inte har licens att ge support på Microsoft Outlook, så de kan inget säga...

• Svar på tråden Problem med e-mailkonton i Outlook. Hjälp.
  • Dinturiel

Hmm... kænner igen det dær med ingen support før det programmet. Telia har samma policy. Men en sak du skulle kunna testa ær att du testar att lægga om kontot. Men ENDAST om du har ALLA anvændaruppgifter, som løsenord och ingående/utgående server etc. Kan vara att det har hakat upp sig nånstans. Nu ær det så længe sen jag anvænde det programmet sjælv, så jag kommer inte riktigt ihåg hur man gjorde. Men det kan vara ett tips.

Vet från mina dagar på telia-support att vi gjorde det nær konton i outlook express krånglade och vi testat allt annat.

Hoppas du får mailen att funka!!

• Prego75

Isfjord - Jag det är bara bredbandsbolagets egna - förnamn.efternamn@bredband.net alltså bara bredband.net-adresser.

Dinturiel - Tack för tipset - jag ahr testat att göra om det flera gånger, men ingett tycks hjälpa. Jag vet att det strulat tidigare och att det, till slut, fungerade utan att jag egentligen gjorde något annat än att försöka om och om igen, men nu ahr det gått en månad och jag ahr raderat, lagt in igen, raderat, gjort om etc.

• Isfjord

bredband heter adresserna ja, var några år sedan jag hade dem. Om det är samma adress borde samma inställningar gälla för alla kontona.

• Nemesis

är det vanliga outlook eller outlook express ?

• Nemesis

i outlook express kan man lägga till användare på detta sätt

Arkiv
    Identiteter ----->lägg till ny identitet
    skriv in namn på vad du vill det skall hetas
    sen följer du instruktionerna på skärmen
    dvs skriv in namn på användaren ..namn osv

vill du ha fortsatt hjälp finns jag på msn: nemesis@messengeruser.com

Svar på tråden Problem med e-mailkonton i Outlook. Hjälp.