• Anonym (Farliga?)

Icas Blöjor farliga?

Förra veckan så köpte jag ett paket blöjor av Icas egna märke (inte Ica basic). En lila förpackning och blöjor med sjöhästar på... strl 4

Efter nån dag så började dottern bli röd vid snippan och rumpan... Tänkte inte så mycket på det utan tänkte att de kunde vara värmen? det blev värre och värre och jag började göra det vanliga... lufta mycket, inga våtservetter utan bara tvättlappar med vatten, inotyol, puder och liknande...

Men de fortsatte att bli värre!
    Idag så var det så illa att blygdläpparna var svullna, huden så svullen och röd att den till och med började spricka...

började känna mig rätt maktlös... började googla Icas blöjor och hittade detta:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article12688225.ab

och det är precis som min dotter ha det! Kontakta Ica för att fråga dem om blöjan, de bad mig att skicka in två blöjor på analys...
    Har även tagit bilder och liknande för att dokumentera...

BVC ska kontaktas igen imorgon för att få en tid så att de kan hjälpa henne...
    Och idag har jag såklart bytt till ett annat blöjmärke... 

Är de någon annan som har upplevt samma sak? 
    vad är det med blöjan som kan göra så?

• Svar på tråden Icas Blöjor farliga?
  • micksaan

Alla barn reagerar olika på olika märken, så där blev min stora dotter av pampers blöjor. I pampers fall tror jag det var den inbyggda lotionen som dottern reagerade på.

• Mamma plus son

Engångsblöjor innehåller råolja, plast m.m. 
    Det är ju inte det trevligaste att sätta på sitt barns underliv så förstår att ditt barn reagerar.  

• Anonym (Basic)

Vår sn har provat alla blöjmärken i vår ica och de enda han INTE reagerar på är ica basic..så det är nog olika.

• Anonym (Farliga?)

Det som är konstigt är att jag har använt just detta märket förr... har de ändrat sina blöjor?

• nozpa
    micksaan skrev 2013-06-11 18:56:43 följande:
    Alla barn reagerar olika på olika märken, så där blev min stora dotter av pampers blöjor. I pampers fall tror jag det var den inbyggda lotionen som dottern reagerade på.

Min minsta blev sådan av pampers. Huden typ sprack. Och det var efter användning i 2-3 dagar. Äckliga blöjor.
  • Förtvivlad mamma deluxe

Precis köpt just ICAs egna blöjor (ej ICA basic), lila förpackning strl 4. Använt 2 blöjor och nu ikväll vaknade dottern upp hysteriskt skrikande. Märkte att hon reagerade kraftigt när man rörde vid blöjan så tog av den för att kolla. Helt illröd och väldigt svullen! Så fort man rör vid så vrålskriker hon och skakar helt okontrollerat så ont det gör! Känner mig som världens hemskaste mamma som bytade märke när vi hade libero som funkade så bra :( Ska aldrig aldrig mer gå efter priset!!

Svar på tråden Icas Blöjor farliga?