mitt bonusbarn slår
jag har en bonusdotter som är fem år. jag och min pojkvän och flickan har bott tillsammans i några månader men känt varandra länge. bonusen och jag har en fin och fungerande relation och jag har alltid tagit ganska mycket ansvar för henne på grund av att min pojkvän jobbar och jag inte gör det för tillfället så är jag hemma med henne ensam halvdagar. allting har gått jättebra fram till förra veckan då bonusen sitter i soffan och när jag går förbi henne sparkar hon mig. jag tänkte först att det var en olyckshändelse, att hon inte såg att jag kom, och sa därför inget. senare samma dag armbågar hon mig (hårt) i magen utan att någonting hänt. då blev jag riktigt arg, tog henne i armen och sa åt henne att man inte slåss. då börjar hon stortjuta och gjorde det i säkert en halvtimma inne på sitt rum innan hon kom ut och bad om förlåt. vi kramades och jag sa att jag förlät henne men att hon aldrig får slåss igen. dagen därpå sitter jag på hennes säng medan hon klär på sig och då smäller hon till mig på armen, igen från ingenstans utan förvaning. samma sak, jag sa åt henne att man inte slåss och sa till henne att stanna på sitt rum och tänka över vad hon gjort och att hon inte fick komma ut förrän jag sa till henne. hon satt och stortjöt inne på rummet i en evighet. efter en stund gick jag in och frågade om hon ville be om ursäkt och då skrek hon nej så jag lät henne vara. ytterigare en stund efter kom hon ner från sitt rum och sa förlåt och jag gav henne en kram och sa att händer det igen så kommer du inte få cykla på hela den veckan (hennes favoritsysselsättning just nu). vad håller hon på med? varför slåss hon och varför mig men ingen annan? och vad ska jag göra för att hon ska sluta..?