• Anonym (Kollegan)

Ny kollega, hon visar trosorna hela tiden. Bör jag säga någonting?

Började för två veckor sedan på ett nytt jobb, ett kontorsjobb om det gör någon skillnad, och upptäckte väl rätt snabbt att en dam i 40-45 års ålder av den tyngre modellen älskar sina slitsade kjolar som, när hon sitter ner, visar hela härligheten som tack gode gud täcks av trosor. 
    Vid varje fikapaus, lunch och möte (vi sitter i cirkel på stolar utan bord mellan vid möten och i soffor på lunch och fika) så ser man hennes trosor under kjolen. Kjolen glider alltså upp och slitsen blottar det mesta. 
    Det känns lite obekvämt, speciellt då hon alltid har färggranna trosor på sig som drar blicken till sig.
    Jag börjar undra om hon inte är medveten om hur väl det syns. Bör jag säga någonting, privat till henne, eller kan det skapa osämja?

• Svar på tråden Ny kollega, hon visar trosorna hela tiden. Bör jag säga någonting?
  • Musik

Är det för hennes skull du vill tala om det för henne eller är det så att du retar dig på det?

• rosyposy

Sånt där är så sjukt tråkigt och patetiskt. Hade en kollega tidigare som gjorde likadant och nog fan var det medvetet.
    Hon får säkert någon kick av det, om du påtalar det kan hon antingen skämmas eller så taggar det henne att du bekräftar att hon uppnått sitt syfte.
    Svår sits, som ny hade jag inte sagt något. Vänta ett tag tills du känner alla bättre om du känner att du måste påtala det.

• Studentpappa

Dra en oneliner för att kolla läget om hon blir generad eller inte.

-Jaså, kör du rosa idag Kerstin? 

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.
  • Anonym (Kollegan)

Jag vill säga till henne dels för hennes skull, om hon nu inte är medveten om att hon mer eller mindre blottar sig, men även för min skull då jag finner det genant att se hennes underkläder varje dag. 

• Musik
    Anonym (Kollegan) skrev 2013-06-11 20:00:30 följande:
    Jag vill säga till henne dels för hennes skull, om hon nu inte är medveten om att hon mer eller mindre blottar sig, men även för min skull då jag finner det genant att se hennes underkläder varje dag. 
    Men då kan du berätta det för henne när rätt tillfälle ges, när ingen annan hör det. Fråga bara om hon är medveten om att trosorna syns. Säg inte vad du anser vara korrekt eller så, bara informera om att trosorna syns väldigt tydligt.
Svar på tråden Ny kollega, hon visar trosorna hela tiden. Bör jag säga någonting?