Gröt till middag!?
Det händer ibland att jag och min son äter gröt till middag när vi äter själva. Har fått flera snea blickarfrån vänner angånde detta. För mig är det inget fel då jag själv är uppväxt på det.
Det händer ibland att jag och min son äter gröt till middag när vi äter själva. Har fått flera snea blickarfrån vänner angånde detta. För mig är det inget fel då jag själv är uppväxt på det.
Äsch, skit i dom. Så länge han blir mätt
Men herregud,det är väl klart att gröt till middag är helt okej! Inget man behöver höja ögonbrynen över.
Det är mat, näring. Tänk på barnen i afrika som knappt får någon gröt om de ens får något öht.
Falukorv med makaroner är väl lika mycket att höja ögonbrynen för då kan tyckas...
Är också uppvuxen med gröt till middag ibland pch tycker verkligen inte att det är något fel. På förskola & skola får man ibland gröt till lunch och ser inget fel i det. :) Bara att fortsätta :)
Det är väl helt okej att äta gröt till kvällsmat/middag ibland tycker jag :) Komplettera med en frukt eller lite grönsaker om ni äter gröt ofta så får ni lite mer vitaminer
Gröt är frukostmat, inte middag tycker jag.
Gröt är mest bukfylla. Det är mycket bättre som stadig frukostmat än middagsmat. I min mening ska man inte äta så stadigt på kvällen som att servera gröt till middag.
Om jag frågar såhär, varför behöver ni så vansinnigt stadig mat till middag, dvs sent på dagen?
Ät bättre frukost istället, så klarar ni er på en lättare middag. Det är nyttigare.
Gröt är alldeles förträfflig mat.
Jag går hos kurator och dietist inom landstinget pga ätstörning
De säger att det är OK att äta gröt till middag. Jag har en två åring och jag ska följa hennes mattider. Och man behöver bara äta lagad mat en gång per dag!
Vet massor av folk som gör så ibland!
Dessutom nyttigare än vad en del proppar i sig till middag.