5 veckors bebis sover lite, vill bara vara i famnen samt vägrar vagn
Hej! Jag har en 5 veckors bebis som vill vara i famnen HELA tiden!! Så fort man lägger ifrån sig henne så vaknar hon o skriker... Oftast somnar hon under amning, men kan även somna om man bara håller henne. Eftersom jag även har en 2,5 åring hemma så försöker jag lägga ifrån mig henne så fort hon sover för att få lite tid med den stora, men hon vaknar ganska direkt o slutar inte skrika förrän man tar upp henne igen. Ibland har jag henne en stund extra i famnen i hopp om att hon ska sova djupare, men ingen större skillnad. Detta gör även att hon sover ganska lite på dagarna, för lite för att vara så liten enligt mig... Dessutom vägrar hon vagn. Idag skulle vi gå o mata ankorna o hon skrek i princip hela vägen, vilket är ganska frustrerande för mig eftersom jag gärna vill hitta på saker med den stora. Har inte testat bärsele än, men undviker gärna det för min egen skull. Nätterna hade jag önskat att hon ville sova i sin spjälsäng, men icke. För att få mest sömn så får hon somna ammandes o utan att rapa. Om man tar upp o rapar henne kan man inte lägga ner henne utan då somnar hon endast om hon får ligga på min mage, alternativt min arm. Har funderat på om hon inte blir tillräckligt mätt, så överväger att ge extra ersättning, men hon går upp som hon ska...!?? Kan det vara så att hon inte blir riktigt mätt?? Förra gången delammade jag o vill helst slippa det denna gången i o med att amningen verkar fungera, så vill gärna inte äventyra amningen. Någon som har erfarenhet av detta?? Hur länge håller det på så här?? Jag myser mer än gärna med henne när hon är vaken o lite till, men framförallt vill jag kunna göra saker i sommar med den stora o då hade det underlättat om hon ville acceptera åtminstone vagnen i alla fall när hon sover... Tips o råd?????