• Anonym

Rakning av bikinilinjen?!?! Hur gör du?

Hej,

jag är så trött på alltid få en massa röda prickar efter att jag rakat mig där nere...Jag använder rakskum och rakhyvel! Testade ta veetcreame idag...och det blev sådär...fick inte bort allt....Snälla är det någon som kan komma med lite tips..så att jag kan känna mig fin där nere .

• Svar på tråden Rakning av bikinilinjen?!?! Hur gör du?
  • LinTra

Ny hyvel, vass iallafall. Raka med håret efter att du "blött upp henne" med varmt vatten.
    Samma som karlarna får göra i ansiktet.. *ler*

• Änglatuss

Apotekets kylbalsam direkt på rakningen, funkar fint de blir lite röd prickit och irriterat men ändå de går över fortare, kyler som ner hårsäckarna efter rakningen..

Annars är rakapparat de bästa tror jag!

• Anonym (Gilette)

Jag rakar mig med min mans gilette _gel_ sensitive skin. Jag blöter först rakhyveln (gilette venus) ordentligt med varmt vatten & börjar först att raka in mot mitten & sen ut mot kanterna när det är redan så kort som möjligt. Jag har haft lite lite problem med röda prickar men om jag bara är lite varlig så försvinner dem! Låter som värsta reklamen för Gilette men jag tycker att det funkar. Har läst någonstan om man inte har raklödder/gel så kan man använda vanligt hårbalsam som gör att det glider bra.Du kan ju alltid prova! Lycka till!

• niiina

Jag har världens bästa tips!
    Jag jobbar med erotikpartyn och har turen att sälja två produkter där som är perfekta vid rakning av bikinilinjen. Den ena är ett bekteriedödande rengöringsgel som kan användas direkt efter rakningen för att ta bort de röda prickanda och efteråt smörjer man in med lite silikonglidmedel. Man känns som en liten babyrumpa efteråt. Så otroligt mjukt och fint.
    Jag säljer mängder av detta "kit" så det är inte bara jag som tycker om det

Du bara måste prova

• Anonym

Instämmer med Niiina... Varken nya hyvlar eller kylbalsam e det rätta.. Kan loa att det funkar med de kitet niiina rekomenderade...

• felle 3

något billigare är ta på kropps puder(talK).max 20 kr,åfunkar PERFEKT!!

• Änglatuss

kylbalmsanet kostar inte mkt heller

Svar på tråden Rakning av bikinilinjen?!?! Hur gör du?