Hatar mobiltelefon, någon fler som blir stressad?
När jag var yngre älskade jag att prata i mobil men nu för tiden har jag mest lust att gräva ner den.
Jag blir så himla stressad när det ringer!!
Jag måste göra avbrott i det jag håller på med och helt byta fokus, kan njuta i trädgården och pyssla i lugn och ro och helt plötsligt ringer en kompis och pratar i 30 min om något helt annat.
Det känns som ett krav att folk alltid ska kunna nå mig, var jag än är och vad jag än gör måste dom ha möjligheten att ringa och sms:a och jag ska svara.
Jag brukar ofta lägga bort den när jag är hemma, sätter på ljudlös och njuter av att få vara i det jag vill vara i.
En bra bok, en spännande film, mitt uppe i ett kakbak medan jag lyssnar på radion eller nåt sånt. Jag vill inte bli störd!
Jag vill inte sitta och köra bil och höra den där jävla signalen, jag känner en stress medan det ringer och till sist får jag sån lust att svara bara för att det ska sluta.
Det är ju farligt att köra bil och behöva fippla fram telefonen och börja svara och prata med någon!
Men när man inte svara blir folk oroliga/irriterade eller undrar hur man egentligen mår. "Jo jag mår toppen, jag blir bara galen av att folk ringer varje dag och pratar om inget alls eller skickar mms på sina nymålade tånaglar"
Jag bor ute i skogen och vet att folk skulle bli oroliga om jag sa upp mitt abbonemang, tänk om något skulle hända mig eller om dom vill komma förbi och ringer för att höra om jag är hemma.
Måste jag känna mig som ett ufo bara för att jag inte vill ha min mobil på mig jämnt? Måste det vara JAG som är tokig när hela jävla världen har fått någon mobilpsykos?
Röksignaler fungerade väl fint förr i tiden?
Någon som känner som jag?
Vad gör man åt denna mobilångest?