• La Lola

Istället för glasdörr på ett litet skåp?

Hej!

Jag har ett gammalt stereoskåp i trä som jag tänkte att Hedda skulle få ha i sitt nya rum.
    Det är en bra förvaringsmöbel helt enkelt.

Men jag ogillar att det är glas på dörren.
    Det är en träram runt o en glasruta.

Hur gör jag möbeln mer barnvänlig?
    Jag vill knacka bort glaset men ändå inte ha helt öppet.
    Att sätta upp tyg är det enda jag kan komma på. Eller hönsnät men då blir det så vasst på insidan istället.....

Nån som har något annat förslag på vad man kan ha?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Svar på tråden Istället för glasdörr på ett litet skåp?
  • Kodia

En enkel lösning kan vara att skära till en kartongskiva som är lika stor som glaset, klä den med något snyggt tyg och trycka in den på glaset, med något bra lim över hela baksidan. Då är glaset skyddat mot käpphästar och bandyklubbor!

• La Lola
    Kodia skrev 2013-06-12 08:53:57 följande:
    En enkel lösning kan vara att skära till en kartongskiva som är lika stor som glaset, klä den med något snyggt tyg och trycka in den på glaset, med något bra lim över hela baksidan. Då är glaset skyddat mot käpphästar och bandyklubbor!
    Hm! Det tipset gillade jag!
  • Kodia
    La Lola skrev 2013-06-12 09:36:06 följande:
    Hm! Det tipset gillade jag!

Tack! Jag tänkte att om luckorna är så konstruerade att man behöver knacka bort glaset kommer det bli svårt att dels få bort allt, och dels att fästa något annat... Och så behöver man ju inte göra det svårare än nödvändigt för sig!
  • La Lola
    Kodia skrev 2013-06-12 09:59:35 följande:

Tack! Jag tänkte att om luckorna är så konstruerade att man behöver knacka bort glaset kommer det bli svårt att dels få bort allt, och dels att fästa något annat... Och så behöver man ju inte göra det svårare än nödvändigt för sig!
    Ja jag har inte kollat så nog hur glaset sitter fast...men det är ju smart att fästa något på insidan för då kan ju skåpet användas till något annat sen som kanske behöver glas....
Svar på tråden Istället för glasdörr på ett litet skåp?