vad kan det vara för fel på mig? har extrema problem med gaser, svullen mage och trötthet
Vart ska jag börja?... För ca 2,5 år sedan så märkte jag av att jag började få mer svullen mage, främst framåt kvällen. Trodde det berodde på proteinpulvret som jag åt eftersom jag började träna på gym i den stunden men efter att jag slutat med det så försvann inte svullnaden. I samma veva så började jag få mycket mer gaser än vad jag brukade ha, skrev om det här för att se om någon kände igen sig men alla sa att det va normalt, att man fes ut ca 1 liter luft per dygn osv.
Men nu 2,5 år senare så har det här blivit ännu värre, mycket värre, efter att jag ätit många gånger så ser min mage ut så som den gjorde i fjärde månaden med mina barn. Min sambo tror ju inte sina ögon ibland. Och gaser till förgäves, går inte på toaletten flera gånger om dagen och släpper ut massor, ändå vaknar jag på nätterna av att jag lägger världens raketer. Det är riktigt pinsamt då jag och sambon inte fiser inför varandra (än), träffades för bara ett år sedan.Vet att han vaknar många gånger men lossas sova.
Att jag vaknar många nätter gör ju att jag oftast är trött, om det nu beror på det. För det är ju som att ha ett spädbarn större delen av veckans nätter som man vaknar av.. klart man blir trött om dagarna då.
Har också haft förstoppning/haft riktigt hård avföring 4 gånger under senaste 2 åren. Har fått använda de receptfria läkemedel på apoteket för att få ut det så säga. Har diarré iaf en gång i månaden.
Har ringt vårdcentralen nu för att få komma dit och bli undersökt. Dom ringer upp mig kl elva nu .. tror säkert att jag får komma dit och prata om mina problem men att dom sen gör något åt det är ju en annan fråga.. vet ju att man mer eller mindre får tjata sig till hjälp i dagens samhälle. Därför vill jag fråga här om vad ni tror det kan vara.