• AsaO

Kaffet smakar beskt!!

Hej på er alla

Jag undrar om det är många som upplevt tidigt i graviditeten att kaffet får en konstig eftersmak? Själv vet jag inte om jag är gravid än, vi har precis börjat försöka och jag har BIM om en vecka. Men idag när jag tog mitt morgonkaffe (hälften kaffe hälften mjölk) så smakade det superbeskt, speciellt eftersmaken är vidrig. Trodde kanske att det var för starkt så jag hällde ut det och tog en ny kopp nu vid 10:30. Samma sak!! Och då vet jag att det är samma tjej som bryggt kaffet idag som alla andra dagar.

Kan man känna av detta symptom såhär tidigt tror ni eller sitter jag och inbillar mig?    

• Svar på tråden Kaffet smakar beskt!!
  • Mickan76

Mitt första symtom var att kaffet smakade "konstigt"...Minns dock ej hur tidigt, men några dagar före bim i alla fall.

• AsaO
    Mickan76 skrev 2013-06-12 10:57:39 följande:
    Mitt första symtom var att kaffet smakade "konstigt"...Minns dock ej hur tidigt, men några dagar före bim i alla fall.

Tack för ditt svar :) Man vill ju inte hoppas för mycket samtidigt som man så jävla gärna vill att det ska vara sant!! :)
  • AsaO
    Mickan76 skrev 2013-06-12 11:05:47 följande:
    Håller tummarna!

Tack :))
  • Toxiclady

Jag var inte heller sugen på kaffe under nån av mina graviditeter. Det luktade illa, smakade konstigt och jag vart liksom inte sugen på det. I båda fallen var detta mitt första gravsymtom innan plus på stickan.
    Lite roligt dock att jag bara en kvart efter dom var ute var så grymt sugen på kaffe

• lovea01

Jag tyckte oxå kaffet smakade konstigt tidigt i graviditeten, gillade inte lukten längre som innan då kroppen typ skrek efter kaffe på morgonen :) samma sak under alla 3 grav. Men började dricka kaffe igen direkt efter att barnet kommit och då va det där som bortblåst :)

• AsaO
    lovea01 skrev 2013-06-12 14:56:06 följande:
    Jag tyckte oxå kaffet smakade konstigt tidigt i graviditeten, gillade inte lukten längre som innan då kroppen typ skrek efter kaffe på morgonen :) samma sak under alla 3 grav. Men började dricka kaffe igen direkt efter att barnet kommit och då va det där som bortblåst :)

Tack för svaren tjejer, låter verkligen bra :)
  • AsaO

Jag testade positivt igår :)))))))) (fast kaffet smakar inte beskt längre)

• Baktakt

Första gången det hände avfärdade jag det med att det varit mycket rödlök i lunchen jag ätit innan kaffet. Det var någon dag innan BIM.

Så illa att jag inte kunde dricka kaffe blev det inte. Lite (mer) mjölk i kan ta ner beskan. Överlag får nog de flesta känsligare lukt- och smaksinne och jag undrar om det inte hänger lite ihop med cravings också. (Det som blir godare blir man kanske mer sugen på än det som blir äckligare).

• Gott svart kaffe

Är inne på min tredje graviditetet nu och precis som tidigare har jag några veckor efter plusset fått avsmak för kaffe. Det smakar liksom inte gott. Beskan kommer fram alldeles för mycket. Jag kan dricka lite på jobbet eller om någon bjuder men det är inte den där glädjen över att dricka kaffe direkt. Detta brukar gå över några månader in i graviditeten och jag hoppas det gör det nu också.

Grattis till plusset! 

Svar på tråden Kaffet smakar beskt!!