Sömnmedel
Någon som har erfarenhet av sömnmedlet theralen (eller annan typ) till småbarn?
Någon som har erfarenhet av sömnmedlet theralen (eller annan typ) till småbarn?
Ja, min minsta (1 år och 8 mån) har gått på theralen i snart 1 år och kombo theralen och melatonin i 10 månader.. vad vill du veta?
Hur funkar sömnmedel hos små barn? Har en dotter på 15månader som håller på och tar knäcken på oss med sitt uppvaknande var och varannan timme under natten :/
Vi låg inne på sjukhuset där de konstaterade grava sömnstörningar hos sonen. Då fick hanthertheralen till natten (1 droppe) han sov ändå inte på natten ( ingenaning om varför) viger 1-8 droppar theralen varje kväll och numer även melatonin som hjälper honom attkomma till ro på kvällen. Med den kombon så sover han oftast hela natten från kl 19 till 4-5 på morgonen. Det vi märker är att han är trött och gnällig på fm men fått höra att man blir "bakis" av theralenet så det är nog därför. Min telefon samarbetar inteed mig ikväll... Fråga på så svarar jag så gott jag kan =) men innan sjukvården ger sömnmedel så påbörjas en utredning om hur sömnmönstret ser ut, vi fick träffa en barnpsykolog som kollade över rutiner vi hade (hittade inga problem där) och för oss att få prata av oss frustrationen