• Cam82

LCHF eller GI, kom med era bästa tips tack!

Jag har ett väldigt sockersug, tränar och ligger 1300-1550 kacl om dagen just nu, körde GI rivstart nyligen men föll tillbaka efter en vecka då jag inte visste vad jag skulle äta om sambon och barnen åt makaroner och korv tex....

Jag vill inte laga en massa avancerad mat, det skall vara enkelt. GI är ju mer tillåtande, men surdegsbröd och vissa frukter, känns som att det är bäst i längden, men var skall jag börja och hur ska jag tänka kring vardagsmat då barnen äter pannkaka tex?

Jag vill hemskt gärna att det skall fungera för mig.

• Svar på tråden LCHF eller GI, kom med era bästa tips tack!
  • BubbelBoom

Nu är jag långt ifrån expert men jag åt lite gi på mitt egna vis. Undvek vitt bröd och pasta samt ris. Ist åt jag mer grönt till maten eller quinoa/bulgur/matvete/mathavre.

• Cam82
    BubbelBoom skrev 2013-06-12 13:57:42 följande:
    Nu är jag långt ifrån expert men jag åt lite gi på mitt egna vis. Undvek vitt bröd och pasta samt ris. Ist åt jag mer grönt till maten eller quinoa/bulgur/matvete/mathavre.

Ok, räknade du eller åt du tills du var mätt?
  • BubbelBoom

Jag åt tills jag var behagligt mätt, annars brukade jag äta så jag nästan mår illa ;)
    25 kg gick jag ner, gick även dagliga promenader då men kosten gjorde absolut skillnad:)

• Cam82

Jag bara hattar fram och tillbaka mellan att räkna kcal och Lchf, varför gör jag så här mot själv istället för att bita ihop och bara köra en av metoderna? Jag har 10 gk som jag vill få bort, men de blir ju aldrig av eftersom jag gör som jag gör mot mig själv.

Jag ska inte säga att jag inte ska räkna kcal eller köra Lchf mer eftersom jag uppenbarligen har svårt att bestämma mig.

Vad är det då som ställer till det för mig?

När jag räknar kalorier:

Hungrig och extremt sugen mellan frukost och lunch, kanske jag bara kan byta ut frukost mot något mer mättande än lättyoghurt och mackor? Suget sitter ofta i annars också, men det sägs ju att frukost sätter den del sug för resten av dagen.

När jag kör Lchf:

Då är det när det äts korv och makaroner eller pannkaka eller en gräng med pasta tex, jag orkar inte hålla på att laga flera maträtter, då blir det kallskuret för mig och det blir man fort less på.

Eller ska jag ta mellantinget och köra GI?

Snälla (Nu igen) kan någon duktig hjälpa mig?

Svar på tråden LCHF eller GI, kom med era bästa tips tack!