• Leonel

Cerazette hjälp

Jag började med cerazette när jag fick första mensen efter förlossningen, så under tiden jag ammade hade jag ingen mens. Så fort jag slutade amma fick jag tillbaka min mens och direkt efter började det strula. Jag hade mens 4 veckor i streck, utan uppehåll. Då beslöt jag mig att avsluta cerazette och gå över till kondom. Vi hade alltid skydd när jag och mannen hade sex, en dag bokade jag tid hos min gynekolog, då sa han att jag skulle tagit 2 tabletter om dagen istället för 1 tablett cerazette. Jaaa, det var försent eftersom jag redan slutat. Nu skulle jag börja så fort jag skulle få min första mens, det gjorde jag. Mensen kom och slutade efter ca 7 dagar, nu efter ca 1 vecka efter mensen har något mensliknande kommit tillbaka. Det måste då vara mellan blödningar tänker jag då, eftersom det är vanligt när man tar cerazette. Men det är riktigt mycket, som mens. Är det mellanblödning eller vad är detta?

• Svar på tråden Cerazette hjälp
  • Duckan

Tycker mig hört/läst om flera som haft det så här med cerazette, att det blöder nästan konstant. Åtminstone under en period.  Varför frågar du inte gyn om en annan sort som kanske passar dig bättre?

• Leonel
    Duckan skrev 2013-06-12 14:47:47 följande:

Tycker mig hört/läst om flera som haft det så här med cerazette, att det blöder nästan konstant. Åtminstone under en period.  Varför frågar du inte gyn om en annan sort som kanske passar dig bättre?

Jag har frågat min gyn och han hade inget bättre att komma med. Jag får sluta ta piller så borde kondom funka...
  • Mithra

Jag hade blödningar nästan konstant i 3mån när jag började med cerazette första gången, sen efter dessa 3mån hade jag ingen mens alls förrän jag slutade. Jag tycker folk ger upp för lätt/tidigt, allt är inte guld och gröna skogar direkt.

Svar på tråden Cerazette hjälp