Kan jag rädda guldtrycket på en t-shirt?
Någon som vet hur man räddar trycket på en t-shirt?
Jag fick två underbara tröjor från Kappahl i födelsedagspresent, en vit med guldtryck och en svart med silvertryck. När jag tvättade den vita första gången försvann nästan hela trycket! Man ser i stort sett bara konturerna. Jag förmodar att allt försvinner vid nästa tvätt.
Den svarta har jag inte tvättat än och nu är jag rädd att samma sak händer med den, eftersom det är samma material och likadant tryck.
Jag tycker väldigt mycket om tröjorna och vill helst behålla dem (trots att den vita krympte en hel storlek i tvätten!)
Är det någon som vet hur jag kan förbättra el rädda trycket?
Går det att göra något el ska jag bara strunta i allt och reklamera dem?
Det är första gången på länge jag verkligen hittat kläder jag ville ha så det känns surt...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-13 10:02
Jag följde tröjans tvättråd, vilket jag alltid gör med nya kläder. Den krympte och trycket förstördes ändå.
Ja, jag FÅR reklamera den, har varit i butiken och frågat eftersom det var en present som jag ej köpte själv och kvittot har försvunnit. Men det var inga problem att reklamera enligt damen på Kappahl.
MITT problem är att min storlek är slutsåld sedan ett par veckor och jag kan inte byta till en ny tröja.
Jag gillar den väldigt mycket och hoppades att det gick att rädda trycket.
Men eftersom ingen tycks ha någon bra idé om det hela, så köpte jag en ny tröja på Kappahls webbshop igår, där fanns min storlek kvar.
Jag ska bara handtvätta den nya tröjan och om trycket försvinner igen så ger jag upp!