• Anonym (Ts)

Huvudvärk vid alkohol?!

Hej!
    Kanske dun fråga men alltid när jag dricker alkohol (vilket inte är ofta) så får jag sådan huvudvärk! Så tråkigt och förstör hela kvällen. Vill gärna kunna dricka något någon gång i alla fall. Jag hade aldrig så för några årsedan når jag drack. Någon som har varit med om liknade och har tips på va jag kan göra?

• Svar på tråden Huvudvärk vid alkohol?!
  • Anonym (Ts)

Kan det verkligen vara det? Har druckit mycket vatten men inte förens värken börjar. Kanske är bättre med varannan vatten för att förebygga. Behövde aldrig göra så förr men man förändras väl

• Kaktus

Är det nåt särskilt du dricker varje gång? Många är allergiska mot "mörk alkohol", dvs mörk rom, whiskey och framför allt rött vin. Får du månne huvudvärk av mörk choklad också? Hör ofta ihop med "rödvinshuvudvärk" nämligen.

• Anonym (Ts)

[quote=70186347][quote-nick]Kaktus skrev 2013-06-12 19:03:07 följande:[/quote-nick]Är det nåt särskilt du dricker varje gång? Många är allergiska mot "mörk alkohol", dvs mörk rom, whiskey och framför allt rött vin. Får du månne huvudvärk av mörk choklad också? Hör ofta ihop med "rödvinshuvudvärk" nämligen.[/

Jag märker faktiskt ingen skillnad på vilken dryck det är. Både vin, cider, öl. Vet inte hur det är med drinkar tänkte prova det nästa gång. Inget av mörkchoklad heller. Äter iofs aldrig mycket sådant. Men ganska frustrerande. Mina vänner tycker jag är tråkig och en riktig torris

Svar på tråden Huvudvärk vid alkohol?!