• Anonym (Fotboja)

Krav på arbetgivare vid fotboja?

Om man funderar på att anställa en som har/kan få fotboja vilka krav ställs på mig som arbetsgivare då från tex kriminalvården? 

Känner nämligen en som sitter inne och har möjlighet att få komma ut mot fotboja sista månaden OM denne har jobb. Vilket jag kan erbjuda. Men ställs det några speciella krav på mig, måste arbetet vara inom fyra väggar eller kan den jag anställer tex åka på byggaffär och handla grejer åt mig? Måste arbetet vara 7-16 eller kan det lika gärna vara 10-19?

/arbetsgivaren    

• Svar på tråden Krav på arbetgivare vid fotboja?
  • snappi81

Nu kan jag ju inte svara om det är så för alla men när min man hade boja så fick han ju gå till jobbet, jobbade då dessutom på flyttfirma så det va ju inte inom fyra väggar. Det ända kravet är ju att personen som har bojan måste följa tiderna som denne fått tex min fick åka en viss tid på morgonen och va tvungen att va hemma igen en viss tid. Hur dom ställer sig till tiderna måste du nog kolla med kriminalvården.

• Anonym (Fotboja)
    snappi81 skrev 2013-06-12 23:12:34 följande:
    Nu kan jag ju inte svara om det är så för alla men när min man hade boja så fick han ju gå till jobbet, jobbade då dessutom på flyttfirma så det va ju inte inom fyra väggar. Det ända kravet är ju att personen som har bojan måste följa tiderna som denne fått tex min fick åka en viss tid på morgonen och va tvungen att va hemma igen en viss tid. Hur dom ställer sig till tiderna måste du nog kolla med kriminalvården.

Men det låter ju bra. :) Då kan det ju fungera. Har fått nummer till den som är kontaktperson inom frivården. Får ringa honom och se vad han säger då.

Kanske bara är så att jag ska meddela frivården om det är så att han otillåtet avviker från arbetsplatsen. i övrigt är det som en helt vanlig anställd.

Tack så mkt för ditt svar. :)  
Svar på tråden Krav på arbetgivare vid fotboja?