• aysn

Är det möjligt att trolla dit ett huckle?

Jag kan inget om Photoshop, men undrar om det är möjligt att liksom trolla dit ett huckle/sjal på huvudet på någon som inte har det på kortet? Konstig fråga, jag vet Och hur gör man det i så fall?

• Svar på tråden Är det möjligt att trolla dit ett huckle?
  • Jan Holmström

Absolut möjligt. Dock måste man kunna något om Photoshop. Du skrev tyvärr direkt att du "inte kan något om Photoshop" så du får titta i skyarna efter en sjal.

Eller så skickar du mig lite pengar på paypal så fixar jag det åt dig. ;)

...å andra sidan kan jag göra det gratis. Skicka ett pm!

Jan

• Ash

Låter klart enklare att ta en ny bild om den möjligheten finns.

Svårigheten beror på vad hon har för kläder på sig, längden på håret, vad håret täcker, vilket ljus det är, kontraster och så vidare.

Om du visade bilden skulle det vara lättare att avgöra. 

• aysn

Jag tänkte visa bilden i ett privat meddelande, men det går visst inte att bifoga bilder där? Eller ser jag fel?

• Örontrumpet
    aysn skrev 2013-06-13 13:59:49 följande:

Fast det kanske låter enklare än det är - jag ska förklara lite närmare: kvinnan på kortet har utsläppt hår som hänger över axlarna. Jag vill att hon ska ha något sådant: img1.etsystatic.com/013/0/6023893/il_340x270....

Man skulle alltså både behöva "ta bort" hår som hänger över axlarna samt sätta dit hucklet. Realistiskt eller ej? 

Visst är det möjligt men det krävs rätt mycket jobb. Det är inte bara att trolla bort och sätta dit utan man måste fixa med skuggor och ljus för att få fram kroppsformen som täckts av hår. Dessutom kan deta vara så att man måste  skapa nytt hår och det är ungefär bland det svåraste som finns att få realistiskt.
    Räkna med att det tar tid så ge Jan en rejäl slant för jobbet.
Svar på tråden Är det möjligt att trolla dit ett huckle?