• Anonym (Valet å kvalet)

Utemöbler eller iphone till mej!

En lite lagom seriös bonustråd. Ok. Sambon och jag har skild ekonomi, han har två barn. Vi brukar dela på inköp sommär stora typ tv å sådant. Men nu har vi inga pengar för vi spara till hus.jag däremot har lyckats knopa ihop 6000 kr. Tänkte köpa iphone till mej, men vi saknar verkligen utemöbler, för vi gillar att grilla med barnen på uteplatsen och själva med. Samtidigt så blr det ju jag ensam som får köpa detta medans min sambo oxå sparat bredvid och absolut inte prio utemöbler. Så egot inim mej vill ju ha min efterlängtade iphone som alla mina kollegor, men familjeromantikern ser oss alla sitta och äta skolavslutningstårta på nya utemöbler i solen och sena grillkvällar...... Hjälp någon....snälla.

• Svar på tråden Utemöbler eller iphone till mej!
  • roffe

Köp telefonen. Ni köper ju större grejer tillsammans. Så utemöbler får väl vänta tills ni båda vill lägga pengar på det =)

• Coxia

Vill du byta utemöbler eller köpa era första? Dvs sitter ni på marken idag?

Om det handlar om att köpa bättre utemöbler hade jag valt telefonen. Handlar det om att ha möbler öht hade jag valt möbler. Eller köp billiga möbler och telefon 

• Petrol

Ur min synvinkel är ju utemöblerna det bästa alternativet, Men det beror förmodligen på att jag har noll och inget intresse för telefoner.

Jag skulle iallafall blivit gladare och haft nytta av utemöblerna längre än en telefon, speciellt om jag har barn också.

• Anonym (hm)

Är det allt sparkapital du har så skulle jag nog rekommendera att inte köpa något alls

• jinny
    Coxia skrev 2013-06-13 16:07:38 följande:
    Vill du byta utemöbler eller köpa era första? Dvs sitter ni på marken idag?

Om det handlar om att köpa bättre utemöbler hade jag valt telefonen. Handlar det om att ha möbler öht hade jag valt möbler. Eller köp billiga möbler och telefon 
    Precis. Köp en lur och handla sedan begagnade utemöbler. Udda dynor (nya) brukar man kunna köpa för en femtiolapp styck, själv tycker jag att det är snyggt att blanda lite olika. Det ser så jävla ängsligt ut med "loungemöbler" ur en och samma serie. De där svarta konstrottingkuberna till exempel, de är ett enormt skrattpiller. 
  • Anonym (Valet å kvalet)

Utemöbler är beställda! Vi har andra sparpengar, jag hittade ingen billig serie som var fint och hade plats för 6 pers. Vill inte ha plast.

• Anonym (hm)
    Anonym (Valet å kvalet) skrev 2013-06-13 19:57:20 följande:
    Utemöbler är beställda! Vi har andra sparpengar, jag hittade ingen billig serie som var fint och hade plats för 6 pers. Vill inte ha plast.
    härligt! Nog bättre för familjesammanhållningen än en iphone iaf
Svar på tråden Utemöbler eller iphone till mej!