• Anonym (vad göra)

biomamman

har ett stort problem med min sambos före detta fru, tilika mamma till hans tonårsbarn.
    Vi träffades efter dom varit skilda i några år. Jag har aldrig träffat henne och har inget umgänge med hennes umgängeskrets.  Min sambo vill inte ha med henne att göra mer än nödvändigt. Jag vill poängtera att jag inte lägger mig i deras förehavanden utan detta får dom sköta själva.
    Exet pratar skit om mig ständigt till min sambo. Hon kan skicka sms både dag och natt och säga att "nu har xxx sagt att hon hatar våra ungar" (ja, hon kallar dom ungar, inte barn). Detta har hon hört från jääääättteeemånga personer men det roliga är att hon aldrig säger vilka. och jag umgås inte med hennes kompisar.
    Jag har absolut inte problem med hans barn, tvärtom. Vi har jätttekul tillsammans. Problemet är att biomamman ständigt pratar skit om mig vilket naturligtvis påverkar alla. Det spelar ingen roll vad min sambo säger till henne, hon fortsätter ändå. Det har gått så långt att jag funderar å att flytta för sambons barn mår inte bra av det här. Jag är helt förtvivlad och vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden biomamman
  • Sephrenia89

Min sambos ex fru sa massa konstigt som kom via barnen.

När hon var hos oss så frågade jag henne rakt ut om det jag fått höra varpå hon svarade och ställde massa obekväma frågor till mig som jag svarade ärligt på.

Idag var det skolavslutning och vi träffades där, när hon gick fick jag en kram.

Men det är väl en solskenshistoria att konfrontation fungerade.

• h8him

Största problemet är väl att ni aldrig har träffats och att hon aldrig har fått en chans att acceptera dig i sina barns liv?

• Anonym (vad göra)
    h8him skrev 2013-06-14 01:17:02 följande:
    Största problemet är väl att ni aldrig har träffats och att hon aldrig har fått en chans att acceptera dig i sina barns liv?

hon vägrar träffas så det är då knappast mitt fel
Svar på tråden biomamman