• stjärna4

Behöver hjälp!

Idag åt vi tacos till middag och när jag hade ätit lite tyckte jag att det smakade annorlunda men åt ändå upp. 13åringen och 11 åringen tyckte också det men det var ju absolut inte så illa att man inte kunde äta det. Kom fram till att det var köttfärsen, men köttfärsen luktade och såg normal ut när jag började steka den. Därför måste det ha varit tacokryddan. Det var en sådan röd påse med krydda (santa maria?) Det smakade jord eller mögelaktigt. Kan krydda mögla och behöver jag isåfall vara orolig för att mina 4 barn har ätit det?

• Svar på tråden Behöver hjälp!
  • SnurriggirrunS

Kryddan kan bli gammal. Har den stått fuktigt? När är utgångsdatumet?

Ni kan bli magsjuka allihopa men innan dess behöver ni nog inte oroa er.

• stjärna4

Tack för ditt svar :) Jag köpte den förra veckan med bäst före 2016,och den har legat i skafferiet. Tänker mest på möglet som väl inte är så nyttigt att få i sig? Borde vi inte blivit magsjuka redan då,om vi åt det i middags?

• SnurriggirrunS

Antingen så har ni klarat er eller så kommer det senare. Förhoppningsvis så går det bra...ja det är ju inte nyttigt att äta mögel men jag har också fått i mig det av misstag (såg inte att mörkt bröd möglat fören jag ätit 3 skivor ;)) men det gick bra.

• Flickan och kråkan

Om du är orolig så ring giftinformation. Jag råkade äta en pastasallad med lite mögel när jag var gravid för ett par år sedan. Ringde i lite halvpanik och fick veta att mögel i mat sällan är farligt att äta. Brödmögel är ingen höjdare, men det är svårt att äta några större mängder av. Man missar det inte.

• Har ätit den i dag också

Har också ätit den i dag, santamaria med utgångs datum 2016. Min minsta på 5år säger att jan har ont i magen, känner av lite själv också:( står nu i kö till rådgivningen. Vill höra vad det kan bli för symtom tycker det är lite luddig info på nätet. Läste varjefall att chili som det är i kryddan är väldigt känslig för förvaring och fult och att det lätt bildades mögel och giftiga toxiner. Ska ringa santamaria kund kontakt på måndag så dom stoppar den leveransen så att fler inte behöver få i sig det.

• Santa Maria

Hej stjärna4.

Vi är givetvis måna om att få kontakt med dig för att reda ut vad som har hänt. Var snäll och hör av dig till vår konsumentkontakt på 020-67 42 00. 

Stort tack på förhand!
    Vänligen,
    Anna / Santa Maria 

Svar på tråden Behöver hjälp!