• Anonym (Glassmonster)

Glass varje dag- Går man upp i vikt för det?

Behöver man gå upp i vikt och bli tjock bara för att man äter glass varje dag? Alltså ingen glasspinne utan ca 160gr glass.

Tillsaken är att jag räknar kalorier och har en hel del över varje dag därför unnar jag mig glassen. Har oftast minst 200-400kalorier kvar om dagen men visst händer det att jag äter upp hela min kaloriförbrukning.

Va tror ni? Gör glassen någon skillnad på storleken på magen tro, även om vikten står stilla? Ifall man går upp i cm istället?      

• Svar på tråden Glass varje dag- Går man upp i vikt för det?
  • Mickan76

Jag räknar också kalorier och äter ca 10 bitar smågodis varje dag. Går ner i vikt ändå. Antar att antalet kalorier är det som spelar roll.

• Anonym (Glassmonster)

Hur mycket ska du äta varje dag? Är ju ca 500kalorier/100gr minst i lösgodis (beroende på vikt m.m förståss) :)

Men verkar i alla fall som om man kan äta det för går inte upp (i alla fall inte ännu) Tanken är inte att jag ska gå ner heller så kan ju äta rätt mycket på en dag. Och glassen innehåller heller inte så mycket kalorier :D 

• Mickan76

Ska äta 1300 kcal per dag. Enl Shape up är det 330 kcal per 100 g lösgodis. Jag kör på det ;)

• Anonym (Glassmonster)

Ah okej. Ja beror väl på vad man äter. Min dietist skrev ca 700kalorier på 1hg lösgodis :P

Innan låg jag på 1200kalorier om dagen och sprang mycket så låg oftast inte ens på det så kan inte rekommendera det.  

• Anonym (Buss-Åke)

Glass är nyttigare än bananer!

Svar på tråden Glass varje dag- Går man upp i vikt för det?