• Stefan67

Hur är man funtad? Vad får en att stanna kvar alternativ ta tillbaka?

Om man i 15 månader blivit bedragen, läst alla mail,sms, blivit lämnad 3ggr och fått höra hos familjerådgivningen att "jag vill inte leva med dig, jag vill leva med en annan" Jag älskar honom och inte dig. Vad är det som får honom att ta tillbaka henne efter detta!!?? Alla kompisar ,släkt mm har varit med om resan och sagt åt honom att "släpp henne". Hur ska dom få det att funka, är det bara jag som är så "dum¨/tror att det inte kommer fungera? 
    Hur tänker hon som gick tillbaka? Jag vet att det har med barnen att göra osv, vågar inte lämna trygghetszonen etc, men hur ska hon orka "leva" med det? offrat sig själv och sin lycka för att "glädja" familj och föräldrar..
    Är det någon som vågar ge sig på att förklara?
    Ska jag vänta igen på att hon "vänder" och kommer tillbaka? Det är svårt att släppa henne då alla känslor är galet stora för henne, men vad ska jag göra? Jag har genomfört min "separation" och väntar på 6mån regeln ska falla ut.
    Situationen är absurd, på kvällen innan jag blev "petad" får man höra hur älskad man är, längtan och vi ses i morgon i ett sms, sen bort... 

• Svar på tråden Hur är man funtad? Vad får en att stanna kvar alternativ ta tillbaka?
  • mamaleona

dålig självbild o självförtroende, förstår inte att han/hon är värd bättre. Underlägsenhet. Tyvärr. I andras ögon ofta en looser som många ser ner på just pga att ingen fattar hur man ids...

• Stefan67

Känns helt vansinnigt, allt har varit så "bra", vi har planerat mm, sen kom vändningen. Tror/vet att hon hålls i tömmarna av föräldrar och "man". Han uttryckte till henne efter att han träffat mig, "den mannen ska aldrig få umgås med våra barn"..
    Får känslan att hon är "fjättrad"..
    Knepiga är att jag känner just nu att jag väntar ut det hela, vill inget annat än leva med henne, men det här tar på krafterna... 

• Stefan67

Hur orkar han!!?? Hade det varit jag hade jag bett henne dra åt h*vete! Hur ska han orka lita på henne? Vad får honom att ta tillbaka henne? Han här läst vad vi planerat,giftermål,hus,resor etc etc. Läst om 6 på köksbänk,favoritvarianter osv...:/ :/ Att hon aldrig känt så här förut för någon osv..

• SupersurasunkSara

Hon kan ju ha sagt att allt det hon skrivit inte betyder något. Att hon sveptes iväg när de hade en dålig period. Det är jättevanligt att man ger familjen en chans efter att ha varit otrogen, många inser nog vad de är på väg att mista och det betyder mer än en älskare/älskarinna gör.

• googlade
    Stefan67 skrev 2013-06-13 21:49:09 följande:
    Om man i 15 månader blivit bedragen, läst alla mail,sms, blivit lämnad 3ggr och fått höra hos familjerådgivningen att "jag vill inte leva med dig, jag vill leva med en annan" Jag älskar honom och inte dig. Vad är det som får honom att ta tillbaka henne efter detta!!?? Alla kompisar ,släkt mm har varit med om resan och sagt åt honom att "släpp henne". Hur ska dom få det att funka, är det bara jag som är så "dum¨/tror att det inte kommer fungera? 
    Hur tänker hon som gick tillbaka? Jag vet att det har med barnen att göra osv, vågar inte lämna trygghetszonen etc, men hur ska hon orka "leva" med det? offrat sig själv och sin lycka för att "glädja" familj och föräldrar..
    Är det någon som vågar ge sig på att förklara?
    Ska jag vänta igen på att hon "vänder" och kommer tillbaka? Det är svårt att släppa henne då alla känslor är galet stora för henne, men vad ska jag göra? Jag har genomfört min "separation" och väntar på 6mån regeln ska falla ut.
    Situationen är absurd, på kvällen innan jag blev "petad" får man höra hur älskad man är, längtan och vi ses i morgon i ett sms, sen bort... 
    Jag lider med dig. Jag sitter inte i samma sits, men lite liknande. I mitt fall så har jag och ungdomskärleken hittat tillbaka till varandra mer på allvar (än alla andra gånger under 25 års tid), men han säger att även om känslorna nu är mer fördjupande och seriösa än någonsin tidigare - så kan han inte ta ut skilsmässa för att han vill inte skada sina barn.

Frun och han har inget djup i sin relation utan fungerar som projektpartners, men eftersom min kärlek inte kan tänka sig att träffa sina barn mindre än heltid, så får han "leva med ett priset jag betalar för kärleken till barnen är att jag måste avstå dig".

Jag känner mig helt förkrossad, själv är jag redo att lämna min man för att äntligen se till att det blir vi (vi har träffats då och då sedan vi var 16 och 18 år, men det har aldrig passat att bli ett par - inte nu heller egentligen).

Vad du skall göra för att hon skall förstå vilket misstag hon begår? Jag vet inte... ?

Jag har nu kontakt med min första kärlek, men känner för varje dag hur han drar sig undan, känslorna för mig är för stora, och det är lättare att "låtsas som ingenting".

Men du och jag, som inte är personer som vill leva i en livslögn och "stå ut" för fasadens, barnens, prylarnas eller ekonomins skull - vå får vackert finna oss i at båda ju måste vilja.

För min del har min växande insikt, att han inte ser oss som ett mål, resulterat i att jag krasst konstaterat att det 1) finns ingen gemensam ambition eller gemensamma beslut 2) någon tidsplan som vi båda finner ok.

Så nu står jag i begrepp att bryta - HELT - men det känns också helt otänkbart. Han har funnits i mitt liv så länge och aldrig har vi brutit, det har bara "runnit ut i sanden".

Vad tror du händer om du nu klipper alla banden och talar om för henne ungefär det jag insett. Det finns ingen gemensam agenda för er, så varför skall du finna dig i detta eller "vänta"?

Hon får helt enkelt ta konsekvensen av sitt beslut och förlora dig helt. Hur skulle det kännas? (förfärligt för dig - jag VET - jag ser inte hur jag själv kan göra så, men jag undrar om det inte är enda chansen?)

• Stefan67

//SupersurasunkSara

Helt möjligt, men han har flyttat ut, vi köpt hus ihop, till alla sina kompisar så säger hon att hon valt rätt (innan sista vändningen tillbaka)
    Finns ingen logik i det hela förutom att barnen mått dåligt, hennes föräldrar förskjutit henne helt och "mannen" åkt till hennes föräldrar på "söndagslunch" osv.
    Men hur f-n kan han?  

• Stefan67

// Googlade

Det är precis sånt här man "behöver" läsa..att man inte är ensam i en sådan här situation! Lider med dig också, vet hur känslan är. Jag ville inte gå in i husköpet, men hon pressade på, framförallt hennes man att jag skulle köpa ut honom. Jag gjorde det för hennes skull och hennes barn, så de skulle känna sig trygga.
    Precis som du skriver så "låtsas" hon inget om, vi jobbar ihop och nu har hon sagt upp sig, för att han vill/pressar henne till det.
    Agendan är att klippa helt, kommer bli så från nästa vecka. Jag sa det till henne, att jag gör det för min egen skull.
    Jag tror som du skriver att "chansen" är att klippa helt, få henne att förstå att hon förlorar mig helt och därmed får hon ta konsekvensen av "lida" själv. Jag ser sorgen i hennes ansikte, men så stolt..
    Är också helt krossad..alla säger att jag ska gå tillbaka till min fru..men det kan jag inte. Varför ska jag krossa henne genom att lura henne till något som jag inte kan stå för..? Ungkarlsliv..vid 45 års ålder..inget jag räknat med..
    Vi hade planerat hela sommaren,utan barn med barnen som sakta skulle implementeras etc etc
    Så allt känns så tomt... 

• SupersurasunkSara
    Stefan67 skrev 2013-06-13 22:30:23 följande:
    //SupersurasunkSara

Helt möjligt, men han har flyttat ut, vi köpt hus ihop, till alla sina kompisar så säger hon att hon valt rätt (innan sista vändningen tillbaka)
    Finns ingen logik i det hela förutom att barnen mått dåligt, hennes föräldrar förskjutit henne helt och "mannen" åkt till hennes föräldrar på "söndagslunch" osv.
    Men hur f-n kan han?  
    En försmådd människa kan precis hur mycket som helst. Anmäla för misshandel, incest.. Eller hålla sig väl med hennes släkt, spela den förfördelade osv.
    Hon fick kanske kalla fötter, du var viktig nog att förlora hela resten av sin familj för. Hon var inte stark nog. Du får lov att acceptera det och gå vidare.

• Anonym (hm)

Man kan ju lika gärna fråga dig hur du är funtad som vill vara med en människa som gör sånt, även om man som du, är i andra änden av det?

• Stefan67

//Anonym
    Ha,ha det är en berättigad fråga, som jag ställt mig själv också :/:/
    Just nu på väg åt rätt håll, släpper det sakta men säkert.
    Men det stavas nog kär.. och den är ju blind som vi vet.. 

Svar på tråden Hur är man funtad? Vad får en att stanna kvar alternativ ta tillbaka?