Stark mat när man är gravid?
Får man äta stark mat då man väntar barn? I vilket skede man än är i? Äter ganska mycket kryddstarka och chilistarka maträtter...
Får man äta stark mat då man väntar barn? I vilket skede man än är i? Äter ganska mycket kryddstarka och chilistarka maträtter...
Har inte hört att man inte ska äta stark mat, det enda som är kanske är att man får lättare halsbränna.
Ingen fara alls för barnet om du är kryddig mat, var själv galen i det de första månaderna av graviditeten. Du ska bara undvika det om du får problem med halsbränna och sura uppstötningar - men det är då för din egen skull och inte barnets.
i många länder är ju maten "het" o deras barn klarar sig fint
Ja, i slutet av graviditeten kan man ju lätt få problem med halsbränna, och då kan det vara fet/ starkt kryddad mat som är boven. Men som någon sade, så är det ingen fara för barnet, bara jobbigt för mamman!
*puh* Tack för era svar! :) Då vet jag att det är lugnt....
älskar stark kryddad mat !!
För den delen är stark mat jättebra för ämnesomsättningen och förstoppning brukar ju vara en väntandes problem... Ät på så länge du mår bra av det!
Det är väl mer när man ammar man inte ska äta starkt, eller?
Jag ääälskar iallafall stark och gottar mig för fullt
Om du klarar dig ifrån halsbrännan och inte mår illa av "het" mat så ät och njut.
Själv blir jag extremt rapig och lite illamående av stark mat, så jag avundas er alla som kan!