• Anonym (Pirrig!)

Förlovning imorgon, Hur växla ringar? Var?

Jag är över 30 år, men känner mig som en pirrig fjortis för tillfället!
    Imorgon ska vi förlova oss! Jag och min sambo, vi har inte planerat ett dugg, båda är stressade i vardagen så vi har liksom inte hunnit med! :)

Men tips på hur vi gör? Vi tänkte köpa hem lite champagne.. Hur växlar man ringar? Sätter man på varandras?
    Vi blev nyss bjudna på sommarfest hos mina föräldrar imorgon också, Hur ska vi göra? TAcka nej? Gå på festen?
    Hur berättar vi för dom att vi förlovat oss? Känns lite dånigt liksom :) Vi vill inte ha så jättestor uppmärksamhet, men ändå få en underbar mysig dag som vi kan minnas!

• Svar på tråden Förlovning imorgon, Hur växla ringar? Var?
  • Anonym (hmm)

kanske bara lyssna på mysig musik ,äta gott ,dricka champagne och prata om er och er framtid ,känslor och sen bara byta ringar med varandra och känns det som ni vill fira vidare så gå på sommarfesten efteråt =)

• Aimee68

Vi förlovade oss under bar himmel när vi seglade i Turkiet. Vi gick undan en stund fram på båten och hade en mysig och romantisk stund där vi trädde ringarna på varandras finger. Efter en stund gick vi tillbaka till vårt sällskap som rätt snabbt upptäckte ringarna:) Sen drack vi öl och drinkar tillsammans. Enkelt men väldigt romantiskt.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Anonym (m)

jag och exet gjorde lite mysigt:)
    vi hade bokat hotellrum för en trevlig weekend på annan ort. På kvällen innan vi skulle ut och äta, hade vi sex på hotellrummet och mitt i akten avbröt sig exet och sa "vi tar på ringarna nu" (vi skulle väl gjort det till middagen egentligen). Jag undrade varför och han sa "jag vill veta om det känns annorlunda:)". Så vi pausade, tog på ringarna och fortsatte sexet sen Gladdet är ett roligt minne faktiskt

• SweeneyToddy

Gud vad töntigt. Förlovning är inte något man bestämmer, det är en överraskning, därav som man säger, ''pop the question.''

Förlovning handlar inte om att förväxla ringar, det handlar om att man frågar om personen villl gifta sig, och när personen sagt ja, då är man förlovad.

• osisen

Jag trodde förlovad var något man blev när man bestämde datum för när man ska gifta sej. Alltså firar man att man ska gifta sig genom att byta ringar.. 

• Anonym (m)
    SweeneyToddy skrev 2013-06-14 11:31:22 följande:
    Gud vad töntigt. Förlovning är inte något man bestämmer, det är en överraskning, därav som man säger, ''pop the question.''

Förlovning handlar inte om att förväxla ringar, det handlar om att man frågar om personen villl gifta sig, och när personen sagt ja, då är man förlovad.
    hur ska man veta om man ska förlova sig om det är en överraskning? De två som ska förlova sig måste ju bestämma om de vill göra det

pop the question handlar väl om att fria? 
  • Anonym (...)
    Anonym (m) skrev 2013-06-14 11:48:40 följande:
    hur ska man veta om man ska förlova sig om det är en överraskning? De två som ska förlova sig måste ju bestämma om de vill göra det

pop the question handlar väl om att fria? 

De som lever kvar i den gamla världen anser att en förlovning är ett frieri. Jag förmodar att de även anser att deras blivande brud ska vara oskuld och att de ska få en hemgift för henne.

Vi andra gör som vi vill.
  • SweeneyToddy
    Anonym (m) skrev 2013-06-14 11:48:40 följande:
    De två som ska förlova sig måste ju bestämma om de vill göra det
    Öh, nej de måste de inte.
  • sär skriven
    SweeneyToddy skrev 2013-06-14 11:31:22 följande:

Vad vackert att verkligen lägga energi på att försöka förstöra en minnesvärd dag för någon annan. Att skriva till någon som är glad att hennes sätt att göra saker är töntiga för att de inte följer de normer som gällde på 1800-talet tycker jag är lågt. Idag får kvinnor mer än gärna bära byxor, vet du? Förlovning och framtida giftermål är ofta ett gemensamt beslut av paret ifråga (om inte en väljer att fria), inte en uppgörelse mellan den blivande maken och brudens far.

Skärp dig, liksom.

TS, grattis! Gör som ni känner är bäst. Jag hade gått på festen och berättat om det stora där.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • SweeneyToddy
    sär skriven skrev 2013-06-14 12:18:06 följande:
    Vad vackert att verkligen lägga energi på att försöka förstöra en minnesvärd dag för någon annan. Att skriva till någon som är glad att hennes sätt att göra saker är töntiga för att de inte följer de normer som gällde på 1800-talet tycker jag är lågt. Idag får kvinnor mer än gärna bära byxor, vet du? Förlovning och framtida giftermål är ofta ett gemensamt beslut av paret ifråga (om inte en väljer att fria), inte en uppgörelse mellan den blivande maken och brudens far.

Skärp dig, liksom.

TS, grattis! Gör som ni känner är bäst. Jag hade gått på festen och berättat om det stora där.
    Förlovning är ett gemensamt beslut även om det inte är en uppgörelse mellan den blivande maken och brudens far. Om man tackar ja till ett frieri är det ett gemensamt beslut.

Man bestämmer inte ett datum att förlova sig på. Förlovning är överraskning, en person frågar om man vill gifta sig, säger man ja är man förlovad.

Förlovning handlar inte om att växla ringar. 
Svar på tråden Förlovning imorgon, Hur växla ringar? Var?