södersjukhuset
nån som fött på södersjukhuset i sthlm? vad tyckte ni?
nån som fött på södersjukhuset i sthlm? vad tyckte ni?
Har fött på sös. En vaginal med min första son och ett akut kejsarsnitt med min andra.
har tyckt att det varit toppen båda gångerna. Men framför allt att det bara är 5 min dit. Har ju känts tryggt.
Nu med mitt kejsarsnitt var ALLA bm och läkare helt underbara. Fick träffa endel innan snittet för tanken var att jag skulle snittats planerat pga barnet låg i säte. Men redan samma dag vi varit där och skrivit in oss startade förlossningen.
Båda ggr fick vi familjerum så pappan fick vara kvar.
Jag födde vår dotter på sös och jag var supernöjd! Hade havandeskapsförgiftning, så jag var där varannan dag för kontroll ett par veckor innan igångsättning. sedan låg vi kvar en vecka efter..hann m.a.o träffa MÅNGA barnmorskor och alla (utom en) var underbara.
Nu kan känna dig trygg
Lycka till!
tack! känns bättre. vet att ks och danderyd ska vara bra. men har inte hört nåt om sös och jag ska föda där eftersom jag går på specialmvc där. träffade en skitdålig läkare där i veckan och började fundera på hur det egentligen var på sös.. men min barnmorska är skitbra så det finns nog många bra i personalen!
Jag födde min son på SÖS o det var toppen. Vi fick familjerum som vi stannande i 5 dygn i. Toppen läkare o BM.
Nu ska vi göra ett kejsarsnitt där i början på Juni o det känns supertryggt1
Jag födde på SÖS i december 2004 och var helnöjd. Enda minuset var att jag fick vänta så lång tid innan jag fick komma till en "invänta värkar-avd". Fick sova på förlossningen + spendera halva dagen där och det var inte kul att höra alla skrik från rummen intill....Sen ville de skicka hem min sambo när barnet var fött. Vi fick stanna i förlossningsrummet nästan hela första dagen och in sambo fick sova 2 minuter i en stol brevid sängen. Det fanns ingen plats, men efter lite bök och stök fick vi ett familjerum till slut. Stannade i 4 dar (sonen föddes för tidigt + fick gulsot).
Kram