• Anonym (Hjälp)

Hjälp mig snälla..

Jag vet inte hur jag ska göra.. Jag vill nästan säga till min sambo att han får välja mellan mig och våran son eller hans dotter.. Han har henne varannan vecka och dom där veckorna mår jag så fruktansvärt dåligt vi blir osams osv osv.. Men när det bara är vi så mår jag jätte bra och är hur lycklig som helst, jag rent ut sagt tål inte ungen.. Jag vet inte alls hur jag ska hantera det hela.

• Svar på tråden Hjälp mig snälla..
  • Anonym (Marie)

Du kanske ska flytta? 

• Tow2Mater
    Anonym (Hjälp) skrev 2013-06-14 19:04:12 följande:
    t, jag rent ut sagt tål inte ungen.. Jag vet inte alls hur jag ska hantera det hela.
    DU ska välja, lägg inte det på din sambo. "Tål" man inte någon, ska man kanske inte bo med dem. Det är du som har valet att flytta, inte ett barn.
  • 001

Hur länge har ni varit tillsammans? Var det annorlunda innan ni fick ert gemensamma barn? Favoriserar han sitt "eget" barn ? 
    Eller tycker du inte om ditt bonusbarn? Trivs barnen tillsammans?
    Lite svårt att veta hur man ska svara på din korts TS 

• 001

Sorry missade att du skrev att du inte "tålde ungen" 

• kenopeno

Här behöver du ta ett vuxet ansvar för dig själv.....och även ta ett vuxet ansvar för barnet i familjen. Det är INTE din sambo som ska eller behöver göra ett val. Det är DU.
    Du behöver ta dig ur och bort från denna situation och därmed skona barnet, din sambo och dig själv. Så den bästa lösningen är väl att bli särbos, kan jag tycka.
    Då har du ditt eget hem och kan få må bra de veckorna han har sitt barn. Och de barnfria veckorna kan ni ju då fortsätta ha det underbart.  

• Anonym (Hjälp)
    001 skrev 2013-06-14 19:14:24 följande:
    Hur länge har ni varit tillsammans? Var det annorlunda innan ni fick ert gemensamma barn? Favoriserar han sitt "eget" barn ?  Eller tycker du inte om ditt bonusbarn? Trivs barnen tillsammans? Lite svårt att veta hur man ska svara på din korts TS 

Vi har snart varit tillsammans i 6 år och dottern är 7.. Fram till att hon vart 5och ett halvt-6 år var det bra men sedan har det bara barkat iväg.. Han blir som sur om jag skulle påpeka nåt om hans dotter.. Jag tyckte jätte mycket om henne när hon var yngre, ville jätte gärna ta hand om henne men inte längre.
  • Anonym (Hjälp)
    Tow2Mater skrev 2013-06-14 19:07:56 följande:
    DU ska välja, lägg inte det på din sambo. "Tål" man inte någon, ska man kanske inte bo med dem. Det är du som har valet att flytta, inte ett barn.

Jag har funderat på det.. Men jag älskar min sambo jätte mycket och vi har det jätte bra och jag vill inte separera pågrund av vårat gemensamma.. Hade vi inte haft nå barn hade jag dragit för länge sen.
  • Anonym (Marie)

Varför måste han välja mellan dottern och dig/er son? Får han inte träffa sin son mer, menar du?  Hade du gillat att lämna sonen hos honom och flytta ensam? Antagligen inte. Precis som du känner inför din son känner han inför båda sina barn.

• pluvdo
    Anonym (Hjälp) skrev 2013-06-14 19:18:21 följande:
    Vi har snart varit tillsammans i 6 år och dottern är 7.. Fram till att hon vart 5och ett halvt-6 år var det bra men sedan har det bara barkat iväg.. Han blir som sur om jag skulle påpeka nåt om hans dotter.. Jag tyckte jätte mycket om henne när hon var yngre, ville jätte gärna ta hand om henne men inte längre.

Men det är väl bäst att inte låta henne vara hos er mer då. Det måste hon ju förstå att hennes pappa har en ny familj nu.
  • 001
    Anonym (Hjälp) skrev 2013-06-14 19:18:21 följande:

Jo, det kan vara svårt för honom att vara 100% lika mot bägge barnen då han troligen har dåligt samvete för att han "lämnat" den familjen ( barnet) och vill göra allt han kan när hen är hos er.
    Detta är det svåra i nuförtiden då det finns allt fler familjer med olika fäder/mödrar till barnen  
    Jag vet att många nu vill strypa mig men jag har aldrig trott att man kan älska någon annans barn lika mycket som sitt eget  -  
    Jättesvår situation för er alla och  för "hans" flicka i synnerhet då barn plockar upp såna här vibbar direkt 
Svar på tråden Hjälp mig snälla..