• Anonym (lingon!)

sex under "lingon veckan"

Tja, ja vill bara höra lite vad ni anser om det här med sex under lingon veckan? Är det o fräscht? Ska man hoppa över att ha sex just den veckan i månaden? Berätta gärna hur ni brukar göra! 

• Svar på tråden sex under "lingon veckan"
  • TessTess93

Jag tycker att det är äckligt.. Det blir så kletigt å äckligt och även om man har kondom så blir det ju kletigt runt om.. Och jag klarar mej utan sex den veckan..

• lilmissredhotts

Tycker det är lite omständigt. Handdukar som skyddar lakanen, kladdigt och luktar mycket järn. Men är man kåt så är man. Undviker det dock helst då jag känner mig ofräsch, det gör min partner också fast av andra skäl än att det känns smutsigt..

• NyttNamn

Bara folk kunde låta bli vidriga och löjliga omskrivningar och kalla "det onämnbara" vid namn - så skulle det göra allt mycket bättre!! Jag har sex under MENSEN, dock inte de (få) dagar det blöder som mest. Eller jo det har väl också hänt, "trevligast" i duschen sådana ggr. Annars, handduk i sängen funkar gott. Mannen har absolut inga problem att knulla mig fast jag har MENS.. Om man "ska" hoppa över sex finns ju ingen som kan säga - det måste ju personerna som i så fall ska vara inblandade i akten i fråga vara överens om, ingen annan :P

Pour some sugar on me...
  • Anonym (men sen)

jag brukar hoppa de första dagarna då det blöder som mest. Resten av veckan är inga problem, brukar passa på att köra utan kondom oxå. Handduk i sängen och en dusch efteråt.... nemas problemas!

• Anonym (kör på)

Har jag lust att ha sex även när jag störtblöder så har vi sex. Maken har inga problem med det. Nästan så vi tycker det är lite kul att se hur blodig han blir...jag blöder dessutom länge och har kopparspiral och vi kan ju inte bara ha sex under halva månaden.

• Anonym (jag)

Vi undviker det inte. Kanske ibland, kan man tycka att det blir kladdigt lätt i sängen på lakanen och så, men lägg under en mörk handduk eller håll till i duschen så är det lugnt! Det brukar inte vara fel på min sexlust under mens, förutom de första dagarna med mensvärk. Och min kille har inga problem med mensblod. JAg tror t.o.m. han har slickat mig under mens...- dock när vi precis hade träffats... ;)
    Det som brukar bli jobbigt (men dock mindre blod!) är att ha sex med tampongen i... Inget tips egentligen kanske, men det funkar faktiskt. Det jobbiga är att den glider in så man får hjälpas åt att ta ut den, samt att man inte kan göra för djup-inträngande ställningar. 

• Anonym (jag)

Just det, kom på en till grej! Under mens brukar min kille få komma i mig, upphetsande att veta för både han och mig. Extra kladd, jovisst. Men vi är inte så kladdrädda av oss...

• Anonym (..)

Använder menskopp och har icke-penetrativt sex under mensen. 

• mliten

Absolut, även under blåbärshelgen och hjortron-söndagen också.

• Anonym (lever så)

Det är olika, för min del är det inga problem med sex under mens, jag kan vara väldigt kåt då, men min nuvarande är inte stormförtjust så det blir sällan så. Min exman hade inga som helsta problem med sex under mens och slickade mig t o m.

Svar på tråden sex under "lingon veckan"