123 skrev 2013-06-15 11:51:51 följande:
Det är inte helt enkelt att säga vilka områden som är bra eller "dåliga". Angered tex är väldigt stort och det går inte att säga att hela Angered är kass, det finns jättefina områden där också.
Frölunda är inte heller bara jordgubbar och fågelkvitter, där finns mindre fina områden också.
Min lillebror bodde i STHLM men ville hit och blev erbjuden en andrahandslägenhet i Kortedala. Han visste inget om stan men hade hört dåliga saker om just Kortedala så han bad mig åka och titta på lägenheten. Den låg EN hållplats ifrån Kortedala torg (som är lite sisådär) och det var som en annan värld med välskötta hus, inget skräp, välskötta rabatter och rena bilar. Det fanns inte bara hyreshus utan även villor och fin natur.
Jag okejade, han flyttade in och trivdes jättebra, han kände sig trygg med att lämna cykeln i cykelstället osv trots allt dåligt han hört om just Kortedala.
Så det finns inga enkla svar.
Funderar ni på att köpa lägenhet? Om du vill kan jag hjälpa dig sålla litegrann bland adresser så du inte behöver åka och titta på sånt som kanske inte passa dig så bra.
Vet inte hur man inboxar eller så men om du vill får du gärna göra det så kan jag mejla tillbaka.
Hej, jag kan inte inboxa dig för du har speciella inställningar som gör att jag inte kan gå in på din sida.
Men om du trycker på mitt namn här till vänster så kommer du till min profil och om du bläddrar ner finns det en knapp till höger där det står "skicka meddelande"
solros68 skrev 2013-06-15 12:08:55 följande:
Tyvärr är det ju så att bomarknaden i Gbg är ganska svår, så om du vill hyra kan man inte vara kräsen när det gäller områden. Kortedala har lite dåligt rykte men finns bättre och sämre delar av Kortedala. Torslanda är jag tyvärr inte så insatt i, men är inget dåligt område. Hade jag flyttat in till Göteborg, och skulle bo i lägenhet, hade jag nog satsat på förorterna Mölndal eller Partille.
Vi är inte alls så kräsna, dock vill vi att området ska vara säkert och gärna nära natur och lekparker med tanke på att vi har 6 barn .
Hur kräsen kan man vara om det gäller hyresrätter?