Vilken vagn passar mig?
Jag planerar första barnet, även om det kommer dröja ett tag innan jag står med en bebis i famnen så vill jag läsa på så mycket som möjligt om allt jag kommer över. Har rätt mycket kontrollbehov (vilket jag givetvis inser att jag delvis får släppa på när bebisen äntligen kommer ;-p) och jag gillar att vara ute i god tid när det gäller stora beslut, även om jag så klart kan ändra mig längre fram
I alla fall så har jag nu börjat titta på barnvagnar och jag känner mig helt vilse - hade inte en aning om att det finns så många olika märken och modeller? :-s
Ska givetvis titta på riktigt också, men jag har ingen aning om vad jag är ute efter. Hoppas på att någon insatt kan hjälpa mig, åtminstone peka i rätt riktning.
1) Jag har hundar och är ute rätt mycket på olika underlag, mest asfalt men även grus och till viss del "skogsstigar" och gräs.
2) I och med hundarna så är jag ute flera gånger varje dag oavsett väder.
3) Jag har inte tillgång till bil i dagsläget, när jag ska någonstans blir det kollektivt eller promenad (inland cykel, men kärra till cykeln tänkte jag fixa senare).
4) Jag har sett vagnar där man kan ändra "handtaget" så att man aldrig behöver dra vagnen, alltså där det är lätt att välja om barnet ska åka framåt eller bakåt - jag känner att jag nog gärna vill ha en sådan vagn.
5) Jag vill kunna ha vagnen länge, inte behöva byta när barnet närmar sig året eller så.
*** När är det bäst att ha luftdäck och när är det bäst att ha "vanliga"
*** När rekommenderas svängbara framdäck och när rekommenderad fasta?
Hoppas att någon här kan hjälpa mig lite. Behövs mer info om specifika situationer/önskemål så bara fråga!