• keron

Ordet "het"

Huh, jag har alltid trott att när folk använt ordet "het" för att beskriva någon, helt enkelt betytt att de tycker personen ser attraktiv ut. Är snygg.
    Men nu har jag förstått det som att det i princip används om någon som de finner sexuellt attraktiva? Såna som de tycker är "fuckable".

Inser alltså att jag använt ordet helt fel! Skäms
    Frågade min sambo igår om vad ordet betyder för honom, men han sa att han använt det på samma sätt som mig. Vet inte om han förstod riktigt vad jag menade :P

Dock kanske personer, som upplever sexuell attraktion, inte gör så stor skillnad på snygg och sexig Tungan ute

Använder ni ordet "het" om folk ni tycker är snygga, eller krävs det att ni skulle kunna tänka er ha sex med dem också, för att beskriva någon som "het"?

• Svar på tråden Ordet "het"
  • eber4

En het person skulle jag lätt ligga med.

En icke-het person skulle jag också ligga med, om hon var tillräckligt snygg. Men en het person som inte är snygg skulle jag skippa. Eller nej, inte om hon tex sväljer.

Nej tyvärr. Jag är nog fel person att fråga...

• keron
    eber4 skrev 2013-06-15 17:13:05 följande:
    En icke-het person skulle jag också ligga med, om hon var tillräckligt snygg. Men en het person som inte är snygg skulle jag skippa. Eller nej, inte om hon tex sväljer.

Hahaha, ah det där vart jag absolut inte klokare av!
  • Respekt
    eber4 skrev 2013-06-15 17:13:05 följande:

Jösses, bland de roligaste ickesvaren jag sett på länge
  • Mrs VW

Äh, jag säger hett om det mesta

Det är riktigt hett att ta en drink i solen. Jag känner mig het i min korta klänning. Det är riktigt hett att se karln städa (rena förspelet!). Allt är hett och glossy glossy <3  

• Anonym (m)

för mig är hett associerat med sexighet

• Anonym (m)

haha min karl säger att jag är "hot", vet inte varför han inte lika gärna kan säga "het" på svenska:)

• keron
    Respekt skrev 2013-06-15 18:10:07 följande:

Jösses, bland de roligaste ickesvaren jag sett på länge
  • keron
    Mrs VW skrev 2013-06-15 18:24:24 följande:
    Äh, jag säger hett om det mesta

Det är riktigt hett att ta en drink i solen. Jag känner mig het i min korta klänning. Det är riktigt hett att se karln städa (rena förspelet!). Allt är hett och glossy glossy <3  
    Hahaha
  • keron
    Anonym (m) skrev 2013-06-15 18:26:46 följande:
    för mig är hett associerat med sexighet
    Ja, det var det jag lärde mig härom dagen. Att det är det ordet betyder för de flesta :)

Jag tror att jag vet vad vad "sexigt" innebär. Jag kan t ex se om nån är sexig (som andra skulle tycka är sexigt). Fast jag förstår mig inte på det, eftersom jag själv inte finner det sexigt.
  • keron
    Anonym (m) skrev 2013-06-15 18:27:33 följande:
    haha min karl säger att jag är "hot", vet inte varför han inte lika gärna kan säga "het" på svenska:)
    För att det är hetare på engelska Cool
  • Anonym (tjej 27)

Japp, ordet "het" är absolut ett sexuellt ord som man använder på någon som är väldigt knullbar. Annars använder man ordet snygg.

• keron
    Anonym (tjej 27) skrev 2013-06-15 20:21:53 följande:
    Japp, ordet "het" är absolut ett sexuellt ord som man använder på någon som är väldigt knullbar. Annars använder man ordet snygg.

Jag var väl rädd för det, haha :p
  • keron

En till undran, som någon kanske kan ge mig ett bra svar på!

Är sexdrift och sexlust samma sak? Om inte, vad är skillnaden?

• Anonym (D)
    Anonym (tjej 27) skrev 2013-06-15 20:21:53 följande:

Svar på tråden Ordet "het"