David83 skrev 2013-07-18 11:30:45 följande:
Att någon följer efter er låter ju fullständigt efterblivet. Har aldrig varit med om något liknande personligen men kan tänka mig att en nakenstrand är lika pappskallebefriad som resten av samhället (dvs lika lite). En normalt funtad person beter sig inte på det sättet ivarjefall och det är ju självklart inte ok.
Jag tycker själv att det är väldigt trevlig stämning på Ågesta. Åker gärna dit med frun (vi är precis över 30-strecket) och solar och badar ett par timmar då och då när tillfälle ges. Tycker inte att nakenheten är dramatisk alls, när man varit där i 5 minuter och sett sin tjugonde snopp och snippa så slutar man tänka på det. Jag vill på allvar hävda att det är mer spänd stämning på en vanlig strand - har man väl sett allt så går luften ur spänningen så att säga.
Sen undrar jag om jag är ensam om att tycka att åldersfördelningen på nakenstränder är en enorm fördel? Det är otroligt skönt med den mer vuxna och avslappnade stämningen nästan helt befriad från stimmiga barn och tonåringar. Man kan slappna av och läsa en bok i lugn och ro utan att bli störd av gallskrikande illbattingar som springer runt runt som galningar hela tiden (jämför nu med senare besök på allmänna stränder). Stämningen på nakenstränder är lite som på ett spa, folk är diskreta och pratar lite mer dämpat och de barn som är med brukar hålla sig väldigt lugna. Det och att slippa ha blöta badkläder på sig är så skönt.
Sen undrar jag hur mycket folk stirrar på dig? Är det så att du uppfattar varje blick som stirrning eller behöver männen ögondropar när de kommr hem eftersom deras ögon är helt uttorkade vid det laget (man vill ju inte blinka och missa en hundradels nakenhet)?
Skulle vi mötas nakna på ågesta så skulle jag garanterat kolla in dig (dvs ta en titt på hela din kropp) men jag skulle aldrig få för mig att tokstirra. Det räcker med en snabb blick, och jag tycker det är helt normalt att man tittar på follk omkring sig. För mig är det exakt samma sak som att jag skulle titta på dig snabbt på tunnelbanan, men jag skulle aldrig känna behov av att sätta mig mitt emot dig och råstirra på dig.
Mjo - jag tycker själv att det är väldigt skönt att många av de störande människor som håller sig på de vanliga stränderna, inte finns på Ågesta.
Nej - uppfattar självklart inte varje blick som stirrning ... varför skulle jag göra det

Att TITTA är normalt, det är det vi har ögon till. Att däremot titta så intensivt på någon att personen känner obehag, tycker jag inte är okej.
Tycker du ?
Tycker du ironiserar mitt påstående om att det finns människor som tittar på ett obehagligt sätt ... Varför gör du det ?
Det jag menar med att vissa glor är:
* Typer som "spanar in" eller vad fan de gör, och passerar stället man ligger på väldigt ofta och alltid söker ögonkontakt. Kan hända att dessa går efter när man ska hämta vatten/duscha för att också göra det.
* Typer som sätter sig 1-2 meter ifrån en, mittemot, och verkar väldigt intresserade av vad man gör. Jag upplever alltså att de tittar väldigt intensivt.
Händer absolut inte VARJE gång, men emellanåt, och då är det jobbigt.
Att män granskar mig när jag går förbi är lugnt - men när en speciell människa ofta söker ögonkontakt/ofta följer en med blicken, blir det obehagligt.
Det är oftast när det är mindre folk där som jag upplever att vissa är jobbiga. När det är fullpackat med människor så är det inte på samma sätt.