• NightLight

Midsommar picknick med barnen!

HeJ!
    Tänkt ta med barnen på lite midsommarfirande vid ett ställe till midsommar och v ill ha med mat..
    Har tänkt att grilla sen på kvällen så tänkt så att vi ska äta vid lunch tid..Jag jälv kan ju inte vara utan matjesill med tillbehör men vad ge man barnen som avskyr  matjesill? vi kommer ju inte åt nånstans att tillaga mat på plats...Har ni några tips på vad vi kan plocka med till barnen?

• Svar på tråden Midsommar picknick med barnen!
  • Eleonor01

Engångsgrill funkar väl att ta med? Grillad korv å banan m choklad till efterrätt?

• Eleonor01

Såg nu att grillen skulle fram :) fast den funkar väl även till lunch för barnens skull?!? :)

• NightLight

nja vill helst inte sitta o grilla med miljoners människor runt om som det kommer att vara sen  får man nog inte grilla hur som helst där..

• Loi

Hur gamla är barnen? Färskpotatis och annan sill, paj, räkor, pastasallad finns en uppsjö frågan är bara hur gamla är de och vad gillar de

• hjärtemamma

Ta med kycklingklubbor till barnen eller kanske gör köttbullemacka eller liknande som du vet att barnen tycker om

• lovely89

pannkakor, pastasallad, potatissallad, korvar, köttbullar, gör egna piroger, pizzabullar eller pizzamuffins. 

• Näckrosen

Kalla köttbullar och färskpotatis älskar mina barn. Smidigt att äta som picknick också.

• NightLight

pannkakor var en smart grej men jag kan inte göra pannkakor för de bara gå sönder däremot plätta...korv o köttbullar färsk potatis var bra tips med pizzamuffins har jag aldrig gjort tidigare..är det gott? barnen är  mellan 10 mån.5 .7 och ev 10 år om det äldsta nu ska med oss

• lovely89
    NightLight skrev 2013-06-16 09:03:19 följande:
    pannkakor var en smart grej men jag kan inte göra pannkakor för de bara gå sönder däremot plätta...korv o köttbullar färsk potatis var bra tips med pizzamuffins har jag aldrig gjort tidigare..är det gott? barnen är  mellan 10 mån.5 .7 och ev 10 år om det äldsta nu ska med oss
    Mina barn älskar det.. De är 3 och 5 år :) 

Smidigt och gott att ta med och äta även kalla..

• Levalivetmedbarn

Först Fråga branen vad deras önskemål är -oftast kör man/jag bara på och glömmer det enklaste. Mina barn har de senaste gångerna svarat om det ska vara kall picknick
    -  pannkakor (sylt, rullade och med aluminium handtag så det bra är att plocka upp och äta)
    - köttbullar och pastasallad
    - grönsaker och frukt stavar
    - goa macker, rullade tunnbröd och avsluta med en nutella macka som efterrätt
    -

Glad midsommar

Svar på tråden Midsommar picknick med barnen!