• Mizzii

När försvinner biverkningarna från Pergon?

Är på dag 3 av pergon och har inte kännt något efter första eller andra tabletten och skall strax ta den 3:e men nu idag börjar man känna sig "mossig" osv i skallen samt oros kännsla....
    När försvinner biverkningarna efter pergon? Sista tabletten skall tas på tisdag....
    Hur fasen skall man stå ut?  
  • Svar på tråden När försvinner biverkningarna från Pergon?
  • elyse

Det är individuellt hur man reagerar så det kan ingen annan svara på. 

• Mizzii
    elyse skrev 2013-06-16 12:11:59 följande:
    Det är individuellt hur man reagerar så det kan ingen annan svara på. 

Okej. Men det kanske eller förhoppningsvis sluta efter ett par dagar efter sista tabletten?
  • elyse

Så kan det vara. Jag är verkligen inte rätt person att sia om det, dock för jag blev jättedålig av Pergotime och fick ge upp det helt. 

• Mizzii
    elyse skrev 2013-06-16 12:21:39 följande:
    Så kan det vara. Jag är verkligen inte rätt person att sia om det, dock för jag blev jättedålig av Pergotime och fick ge upp det helt. 

Fy vad jobbigt. VAd fick du istället för det?
  • elyse
    Mizzii skrev 2013-06-16 12:22:44 följande:

Fy vad jobbigt. VAd fick du istället för det?
    Vi har just kommit in på Reproduktionscentrum här i Uppsala för att börja med hormoninjektioner istället. Men de vill först spola äggledarna och kolla mig för PCO så vi kommer inte att komma igång med några injektioner förrän i augusti-september.
  • MissNora

Jag mådde dåligt ett bra tag av Pergon. Dock fick jag ungefär varenda biverkning som FASS listade. Men min Gyn sa att ha man otur så kan det ta ett litet tag.

• Mizzii
    elyse skrev 2013-06-16 12:25:13 följande:
    Vi har just kommit in på Reproduktionscentrum här i Uppsala för att börja med hormoninjektioner istället. Men de vill först spola äggledarna och kolla mig för PCO så vi kommer inte att komma igång med några injektioner förrän i augusti-september.

Hoppas det går vägen för er
    MissNora skrev 2013-06-16 12:32:03 följande:
    Jag mådde dåligt ett bra tag av Pergon. Dock fick jag ungefär varenda biverkning som FASS listade. Men min Gyn sa att ha man otur så kan det ta ett litet tag.
    Neeeeej fasen jag vill inte ha massa biverkningar och absolut inte länge ihållande

• MissNora

Jag hade tunnelseende som en stor biverkning och det höll nog i sig 8-9 dagar efter sista tabletten. Fick inte köra bil och kunde knapp gå rakt.

Sedan blev jag överstimulerad och det vattnet kroppen band då tog fram till nästa mens att bli av med.

Men man vet ju aldrig hur man reagerar så individuellt det där.

Men vet du vad? Jag blev gravid efter mitt stopp, spontant efter att ha utretts, kämpat och tappat allt hopp.

När jag var på återbesök visade RuL ett embryo och både vi och läkaren var i chock. Teorin från läkarkåren var son sådan att kroppen behövde få en restart, vilket den fick och då fattade vad den skulle göra.

Min överstimulering med 16 äggblåsor modell större förde något gott med sig...

• Mizzii
    MissNora skrev 2013-06-16 13:14:41 följande:
    Jag hade tunnelseende som en stor biverkning och det höll nog i sig 8-9 dagar efter sista tabletten. Fick inte köra bil och kunde knapp gå rakt.

Sedan blev jag överstimulerad och det vattnet kroppen band då tog fram till nästa mens att bli av med.

Men man vet ju aldrig hur man reagerar så individuellt det där.

Men vet du vad? Jag blev gravid efter mitt stopp, spontant efter att ha utretts, kämpat och tappat allt hopp.

När jag var på återbesök visade RuL ett embryo och både vi och läkaren var i chock. Teorin från läkarkåren var son sådan att kroppen behövde få en restart, vilket den fick och då fattade vad den skulle göra.

Min överstimulering med 16 äggblåsor modell större förde något gott med sig...

16?????? Jävlar...VAr alla så stra så de kunde släppa?

Men fy nu blir jag ju orolig när du skriver dina biverkningar  
  • MissNora

Som sagt alla reagerar olika och det går över olika fort. En del mår ju bra dagen efter.

Ja, 12 av dem. Så det blev sexförbud, sängläge och VUL en gång i veckan tills de försvunnit.

Magen var enormt svullen, för att inte tala om mina stackars äggledare.

• Mizzii
    MissNora skrev 2013-06-16 14:04:45 följande:
    Som sagt alla reagerar olika och det går över olika fort. En del mår ju bra dagen efter.

Ja, 12 av dem. Så det blev sexförbud, sängläge och VUL en gång i veckan tills de försvunnit.

Magen var enormt svullen, för att inte tala om mina stackars äggledare.

Fy vad jobbigt. Fick du något emot det eller var det bara att härda ut?
  • Mizzii
    MissNora skrev 2013-06-16 14:36:30 följande:
    Härda ut och låta det gå ur kroppen.
    Okej. HAde du egen ÄL med eller släppte du så många iaf?
Svar på tråden När försvinner biverkningarna från Pergon?