Är jag en hemsk människa?
Jag är gift och har en bonusson på 4 år,bra relation med biomamman och pojken trivs med varannan vecka.
Jag har lidit av utmattningssyndrom under våren men har ett nytt jobb och mår mycket bättre även om jag inte är 100 än. Nu till problemet,under veckan som kommer jobbar mannen och jag är ledig,barnet skulle gå sina vanliga timmar på förskolan och följa pappans schema så jag kunde åka till våran sommarstuga och koppla bort några dagar.
Jag skulle fixa inför midsommar som vi allihop ska fira tillsamman och allmänt ta det lugnt.
Men i fredags ringde förskolan och frågade angående vilka tider X ska ha nästa vecka,mannen svarade dom som är uppskrivna sen tidigare. Fröken tyckte det va lustigt eftersom hon fått HÖRA att jag är ledig under veckan och då kan väl jag vara hemma med X. Mannen svarade att jag kommer vara bortrest och att det är han som kommer lämna och hämta X. Fröken tyckte att det var dåligt stil och att jag borde ta mitt ansvar som vuxen i barnets närhet. Mannen stod på sig och hälsade att han lämnar som vanligt på måndag.
Nu har jag sjukt dåligt samvete och känner att fröknarna kommer kolla snett på mig i fortsättningen. Jag har alltid hämtat tidigare om jag kunnat och har jag varit ledig mitt i veckan har jag hittat på något roligt med barnet istället för att lämna på förskolan. Är jag så hemsk som åker själv och låter barnet vara hemma med pappan? Det är 4 dagar det gäller.mannen och pojken kommer till landet på torsdag kväll.