• annniel

Hjälp mig hitta ett bluegrass band!

Någon som känner till något eller vet var man skall leta efter ett bluegrass band som inte kostar skjortan att anlita?

• Svar på tråden Hjälp mig hitta ett bluegrass band!
  • EmmPe

Trailerpark Idlers, Söderköping. Ring Mogge eller Bettan Hellman, eller Pentti Salmenranta i Norrköping.
    Kanonbra band, inget smörigt och kletigt, det här är så nära the real deal du kan få.

Kostar och kostar, musiker vill ha en tusenlapp i fickan för en spelning, det kan du nog kallt räkna med. Det är 8-10 timmars jobb inkl. restid, m.m.  Ta hem fyra hantverkare i 8 timmar så förstår du vad jag menar.

• annniel
    EmmPe skrev 2013-07-10 22:30:56 följande:
    Trailerpark Idlers, Söderköping. Ring Mogge eller Bettan Hellman, eller Pentti Salmenranta i Norrköping.
    Kanonbra band, inget smörigt och kletigt, det här är så nära the real deal du kan få.

Kostar och kostar, musiker vill ha en tusenlapp i fickan för en spelning, det kan du nog kallt räkna med. Det är 8-10 timmars jobb inkl. restid, m.m.  Ta hem fyra hantverkare i 8 timmar så förstår du vad jag menar.
    Tack!! 
  • EmmPe

Det är inget "finband" och så långt från Jill Jonssons dansbands-country du kan komma. TPI är smarta, rappa i käften och stryker ingen medhårs precis. Men jag tycker personligen de är bland de klart bästa americana-banden i Sverige.

Svar på tråden Hjälp mig hitta ett bluegrass band!