• Anonym (magsjuka)

Fler som får väldigt ont i magen vid magsjuka??

Vi har på 7 månader haft magsjukan 4 gånger. Vi har flera dagis barn så det är väl så det är. De andra får kräkningar en dag sen trötta men jag får grym magkramp i minst ett dygn sen diarrer. Ibland får jag bara den krampiga magvärken och inge mer. De andra tycker jag har sån tur som inte spyr men jag har ju sååå ont

• Svar på tråden Fler som får väldigt ont i magen vid magsjuka??
  • Philippa

Det är nog alla som får värk i magen vid magsjuka...

• Anonym (magsjuka)

ja kanske är jag som börjar bli känslig med åldern men det är sjukt jag kan inte röra mig då det kommer i korta omgångar

• Vickan I

Jag får också "bara" magont. Ibland springa på toa. Kan vara i flera dgr! Men inget kräk som resten sv familjen.

• Anonym (.)

Magsjuka så ofta är inte så bra för magen...

Skärp eran handhygien så minskar ni risken för magsjuka med 90% för er vuxna..... ta gärna även en tablett med bra bakterier.. finns på apoteket. 

• Anonym (ajaj)

börjar med illamående, kort inpå kräkande börjar (en vända oftast) och sen kommer kräkningar samtidigt med diarré :(
    brukar pågå i ca 6-8 timmar.

sen matt, ont i magen, svårt att äta, ont vid intag av tom vätska (och mat ska vi inte tala om..) i 1-7 dygn! :( 

• Anonym (magsjuka)

Vi har många små barn som smittar varandra och jag är noga men när 3-4 stycken kräks rakt ut är det svårt att ha koll på var allt hamnarSkrattande Dagis har haft så mycket magsjukor denna termin så det är galet

• Anonym (me)

Jag får sjukt ont i magen vid magsjuka... först får jag ont i magen och sen går det några timmar innan jag börjar kräkas hejdlöst och vrider mig av magkramperna... jag hamnar oftast på sjukhus pga magsjukan och ofta tror de att det är blindtarmen just för att jag har sådana smärtor, inte lyssnar de på mig heller när jag berättar att det måste vara magsjukan då barnen hemma är sjuka i just magsjuka...
    Efter ett x antal undersökningar brukar de ge med sig och jag får ligga med smärtstillande dropp och vätskedropp ett par dagar tills det lugnat ner sig.

Det är hemskt att få så sjukt ont i magen. Att sen både spy och behöva springa på toa när man inte vet vart man ska ta vägen är mer än fruktansvärt.
    Jag är med rätta livrädd för magsjukan.  

• Anonym (magsjuka)
    Vickan I skrev 2013-06-16 18:39:35 följande:
    Jag får också "bara" magont. Ibland springa på toa. Kan vara i flera dgr! Men inget kräk som resten sv familjen.
    Får du också riktigt ont
  • Anonym (ja)

Ja, jag får såna magsmärtor vid magsjuka att det har hänt att jag legat och ropat efter mamma, mer eller mindre fast jag är jättevuxen. Ibland spyr jag efter ett tag men det har oxå varit så att min dotter har kräkts och min man oxå och blivit snabbt bättre medan jag suttit med magvärk och lös mage en längre tid.

I mitt fall kan det vara att jag håller emot som en galning för att slippa spy fast jag vet att man mår bättre om man kräks. En gång duschade jag magen varmt så att jag slappnade av och då kräktes jag direkt jag kom ur duschen och mådde sen bättre. 

• Anonym (magsjuka)

Gud vad skönt att höra att man inte är ensam men jag tycker synd om erGråter

Jag fick smärta och diarre i onsdags , två av mina barn fick ljus diarre men var super pigga men mat vägrade så jag gissar vi åkt på nåt igen men jag hade smärtor i 2 dygn

• Anonym (magsjuka)
    Anonym (me) skrev 2013-06-16 18:47:36 följande:
    Jag får sjukt ont i magen vid magsjuka... först får jag ont i magen och sen går det några timmar innan jag börjar kräkas hejdlöst och vrider mig av magkramperna... jag hamnar oftast på sjukhus pga magsjukan och ofta tror de att det är blindtarmen just för att jag har sådana smärtor, inte lyssnar de på mig heller när jag berättar att det måste vara magsjukan då barnen hemma är sjuka i just magsjuka...
    Efter ett x antal undersökningar brukar de ge med sig och jag får ligga med smärtstillande dropp och vätskedropp ett par dagar tills det lugnat ner sig.

Det är hemskt att få så sjukt ont i magen. Att sen både spy och behöva springa på toa när man inte vet vart man ska ta vägen är mer än fruktansvärt.
    Jag är med rätta livrädd för magsjukan.  
    Fy vad hemskt , jag åkte också in akut och de kom efter 1 dygn fram till magsjuka efter de där hemma kräkts
Svar på tråden Fler som får väldigt ont i magen vid magsjuka??