• birgitt

    Andras barn

    Mitt barn har en vän som inte är snäll. Anledning till att mitt barn träffar honom är för att vi är nära vänner med familjen. Varje gång vi träffas så blir mitt barn slagen av det andra barnet. Det andra barnet tar sönder mitt barns leksaker, skyller i från sig på mitt barn.
    Jag vill inte lägga mig i . Men inget barn är i grunden elak. Men jag tycker det är jobbigt !!!! Det andra barnet får väldigt mycket skäll från sina föräldrar. Vad skulle ni göra ?


  • Svar på tråden Andras barn
  • Som snö

    Jag skulle säga "Det här funkar inte. Ert skäll funkar inte. Våra barns umgänge funkar inte. Ska vi hitta en lösning eller sluta träffas ett tag. "
    Typ.
    Jag kanske hade sagt "vad i helvete??" Och slutat umgås ett tag också.

  • pluvdo

    Jag skulle väl försöka säga ifrån på ett mer konstruktivt sätt än att skälla.

  • birgitt

    Jag vill inte umgås med dom heller. Det är min man som har kontakt med dom.
    Jag vill inte ta i för hårt. Jag skulle vilja råda dom att ta sitt barn till Bup för att få hjälp.
    Nej ingen tycker att han är rolig när han slänger sand i munnen på mitt barn.
    När vi hemma hos dom bjuder pojken inte till. Mitt barn får inte leka med hans leksaker.

    Jag kommer att bli skit förbannad en vacker dag. Jag är rädd att jag får skit om jag säger i från. Alla vill ju vara som Solsidan . Allt är tipp topp.

  • Näckrosen

    Min son och våra vänners son fungerade inte ihop som små. De slogs och drog i samma saker och min son bet den andre inom 20 min varje gång vi sågs. Det blev mer och mer sällan vi sågs och när vi gjorde det var det på lekplatsen. Nu ses vi nästan aldrig. Det är inte värt att kämpa sig kvar hos vänner när barnen inte tål varandra på något vis.

Svar på tråden Andras barn